Actualizado 12/12/2016 13:14

La meitat dels ambulatoris catalans tindran "visita virtual" el 2017

Pol Pérez y David Elvira
EUROPA PRESS

El departament impulsa l''eConsulta' que es respondrà en 48 hores

BARCELONA, 12 Dic. (EUROPA PRESS) -

La meitat dels ambulatoris catalans tindran implantada l'eina 'eConsulta' el 2017, una "visita virtual" amb la qual el pacient pot fer consultes al seu metge o infermera de capçalera i obtenir resposta en un termini màxim de 48 hores.

En roda de premsa aquest dilluns, han presentat la nova tecnologia el director del Servei Català de la Salut (CatSalut), David Elvira, després que s'hagi provat de manera pilot en 149 centres d'atenció primària (CAP) des del 2015.

Es tracta d'un sistema de "missatgeria per correu electrònic" no molt sofisticat en què s'ha prioritzat la seguretat de les dades, i està pensat per a les visites successives o de seguiment, no per a les primeres consultes ni les visites urgents, segons el coordinador de TIC del departament, Pol Pérez.

Segons Elvira, no consten reticències dels professionals a l'hora d'utilitzar aquest servei perquè "suposa avantatges tant per al metge com per al pacient", ja que s'obté una resposta ràpida i evita desplaçaments innecessaris, a més d'una millor gestió de l'agenda.

PACIENT I METGE

El pacient podrà enviar consultes --sense límit-- "en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu" i arxius adjunts; disposar d'un professional alternatiu si el seu metge està absent; tenir sempre disponible un historial de consultes realitzades, i rebre notificacions per correu electrònic.

Per part del metge, podrà autoritzar a ciutadans que demanin utilitzar l''eConsulta'; visualitzar en la seva agenda les visites pendents de respondre; tenir una "conversa proactiva" amb el pacient, i decidir quins documents aportats pel ciutadà poden formar part de la seva història clínica.

ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA

La iniciativa forma part l'estratègia de TIC de la Conselleria i té la voluntat de fer "una atenció més individualitzada i centrada en les persones" davant d'una població més ben informada i formada que té accés als nous dispositius, segons Elvira.

També busca "empoderar més els ciutadans per gestionar millor la seva salut", alhora de millorar la transparència en la relació entre el sistema sanitari i el ciutadà, estalviar tràmits, permetre una organització més adequada de l'agenda del metge i es garanteix la seguretat.

Es tracta d'una peça més de la plataforma digital de Salut, que complementa la IS3, dirigida als proveïdors; la història clínica compartida (HC3), i l'espai electrònic de 'La Meva Salut', a través del qual els ciutadans es comuniquen amb el sistema de salut.

PROVA PILOT

En el marc de la prova pilot impulsada des del 2015 en 149 CAP, un total de 4.507 pacients catalans i 687 metges han fet servir l''eConsulta', entre els quals s'han establert 15.160 converses i s'han enviat 17.736 missatges.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés