Actualizado 30/03/2017 05:20

Les grans ONG s'uneixen al #GivingTuesday per promocionar la solidaritat

BARCELONA, 26 Oct. (EUROPA PRESS) -

Les grans ONG s'uniran el 29 de novembre per segon any consecutiu per fer el #GivingTuesday, en una iniciativa solidària que promou un "dia per donar" en contraposició a les campanyes comercials d'abans de Nadal com el Black Friday i el Cyber Monday.

Els impulsors de la iniciativa, Ramon Valls i Juan Mezo, l'han presentada aquest dimecres en roda de premsa, acompanyats dels representants de Metges Sense Fronteres, Anna Pineda; de la Taula d'Entitats del Tercer Sector de Catalunya, Toni Codina; de la Fundació Josep Carreras contra la Leucèmia, Alexandra Carpentier, i de l'empresa col·laboradora DKV Seguros, Silvia Agulló.

El #GivingTuesday és una iniciativa d'àmbit mundial en què participen 71 països i a la qual Espanya es va unir el 2015, amb la recollida de 405.000 euros destinats a 260 projectes solidaris de més de 200 organitzacions.

Aquest any esperen doblar aquesta xifra, ha explicat Bressolo, que a Espanya és encara "moderada" i queda lluny d'altres països com els Estats Units, que l'any passat va recaptar 116 milions de dòlars.

NO ÉS NOMÉS UNA QÜESTIÓ DE DINERS

A Espanya, només dos de cada deu persones col·laboren econòmicament amb una organització solidària i una de cada deu és voluntària, per la qual cosa la iniciativa vol promoure la donació no només de diners sinó també d'altres recursos com temps, a través del voluntariat, sang i medul·la òssia.

Carpentier ha incidit especialment en aquest tema, i ha ressaltat la importància dels "petits gestos" que desencadenen grans èxits, i la importància de la donació de sang i medul·la òssia per a pacients malalts, ja que no implica un cost econòmic i ajuden enormement.

ALTERNATIVA A LES CAMPANYES COMERCIALS

El #GivingTuesday va néixer als Estats Units fa quatre anys i per això se celebra el primer dimarts després d'Acció de Gràcies, cosa que ho situa just després del Black Friday i el Cyber Monday --celebrats respectivament el primer divendres i dilluns després de la festivitat-- convertint-lo en una ocasió per no "perdre la perspectiva de les coses que són realment importants" respecte del consumisme, ha dit Agulló.

La voluntat d'aquest projecte és fer créixer la solidaritat al país, en una "crida conjunta a la ciutadania" perquè decideixin, com a mínim per un dia, donar a qualsevol dels més de 300 projectes que s'espera que col·laborin aquest any en la campanya de #GivingTuesday.

PARTICIPACIÓ OBERTA

Els projectes es concentraran en la pàgina 'givingtuesday.es' i en la plataforma de micromecenatge 'Mi grano de arena', i els poden presentar tant organitzacions com particulars, perquè els donants decideixin a quin projecte volen ajudar, entre moltes temàtiques en les que destaquen l'ajuda humanitària i als refugiats, la investigació biomèdica i les causes mediambientals.

La cosa més important és la difusió del projecte, que es portarà a terme sobretot a través de les xarxes socials, per intentar mobilitzar el màxim nombre de persones possibles en una "onada creixent" de solidaritat que arribarà a la seva cresta el pròxim 29 de novembre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés