Publicado 25/04/2017 19:19

Google presenta les últimes millores en el seu cercador

Cercador de Google
GOOGLE

MADRID, 25 Abr. (Portaltic/EP) -

Google ha presentat els últims canvis introduïts en el seu cercador, amb el fenomen de les 'notícies falses' en ment, per seguir amb l'objectiu d'oferir informació rellevant utilitzant per a això les fonts més fiables.

La intenció de la companyia és obtenir solucions efectives i a llarg termini, per la qual cosa ha dut a terme canvis estructurals, que passen per millores en la classificació de les cerques, amb un funcionament més transparent i amb processos més fàcils perquè els usuaris puguin fer arribar els seus comentaris.

En l'actualitat, l'algorisme de Google ajuda a identificar les fonts fiables d'entre els centenars de milers de milions de pàgines que la companyia indexa, amb la finalitat d'evitar la difusió de contingut enganyós o ofensiu. No obstant això, com la companyia reconeix, en el seu trànsit diari, un petit conjunt de sol·licituds, al voltant d'un 0,25% per cent, acaba escapant els seus controls.

Referent a això, la companyia ha millorat els mètodes de classificació, al mateix temps que ha realitzat actualitzacions algorítmiques per mostrar continguts més acreditats.

Google també ha realitzat canvis en la guia d'avaluació de qualitat de les cerques, que inclouen un procés d'experimentació en el qual persones reals, els avaluadors, valoren la qualitat dels resultats de les cerques. El que fan és oferir dades sobre allò que necessita ser millorat, sense influir en les valoracions de cada pàgina en particular.

Així mateix, la companyia ha ajustat els senyals que s'usen per determinar els resultats que es mostren en una cerca, i els canvis introduïts ajuden a mostrar pàgines més fiables i a posicionar en nivells inferiors continguts d'escassa qualitat, com per exemple que assumptes com la negació de l'Holocaust tinguin una menor probabilitat d'aparèixer a les primeres pàgines.

Google ha treballat en eines per proporcionar comentaris de forma directa. Això és, els usuaris compten amb nous mecanismes de resposta que inclouen categories clarament etiquetades perquè puguin informar directament quan trobi continguts sensibles o poc útils, en les prediccions d'autocompletar o en la informació destacada.

Per saber més sobre la tecnologia que utilitza Search, Google ha posat a la disposició dels usuaris un 'microsite' dedicat al cercador, on poden saber més sobre el sistema de valoració de Google, o informació general sobre els processos de proves dels productes de la companyia.





www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés