Actualizado 30/03/2017 04:28

Esade invertirà 10 milions en tres anys per formar mitjançant la digitalització i col·laboració

BARCELONA, 25 Oct. (EUROPA PRESS) -

L'escola de negocis Esade invertirà 10 milions d'euros en els pròxims tres anys per renovar el seu model formatiu, amb la potenciació de la digitalització i l'aprenentatge col·laboratiu, ha anunciat aquest dimarts després d'un programa pilot desenvolupat l'últim any i mig en el qual han participat més de 1.000 alumnes.

En un dinar amb la premsa, la directora general d'Esade, Eugenia Bieto, ha exposat que estan invertint esforç, diners i il·lusió per recuperar l'actitud visionària d'Esade quan es va fundar fa 60 anys per formar directius i tornar a reinventar el model d'aprenentatge perquè "la societat està demandant un altre model de lideratge".

Ha afegit que el curs 2015/2016 ha estat "un any boníssim, el millor dels últims sis" --quan va accedir a la direcció d'Esade--, amb 9.369 alumnes de 101 països entre els campus de Madrid, Barcelona i Sant Cugat del Vallès (Barcelona) i una facturació de 99 milions d'euros, un 4,2% més que l'any anterior, sense augmentar preus (excepte alguns programes específics) i permetent un benefici positiu que no ha concretat.

El director general adjunt d'Esade, Francisco Longo, ha explicat que el coneixement disponible amb les noves tecnologies fa que els mètodes tradicionals d'ensenyament, com les classes magistrals, "perdin el seu valor", però hi ha una altra part que el guanya: la gestió de la informació i la interacció entre alumnes i entre els alumnes i els professors, amb una visió multidisciplinària que sobrepassa l'organització tradicional per assignatures.

"Els alumnes han de ser més proactius i autònoms, i els professors han de ser més col·laboratius i digitals", ha indicat, i ha equiparat aquest nou sistema a l'educació superior, que han anomenat 'Student First', amb els nous models formatius que s'estan implantant als col·legis i instituts, tot i que en el cas d'Esade es potencia el treball previ de l'alumne per preparar-se la teoria abans d'assistir a classe.

CAMPANYA DE FINANÇAMENT

"No és un procés fàcil ni barat", ha reconegut, per la qual cosa l'escola de negocis ha iniciat una campanya de finançament que busca l'associació amb socis estratègics que puguin acompanyar-los en aquest projecte.

"Necessitem una forta inversió en tecnologia digital, així com laboratoris que permetin combinar la tasca de l'alumne que vol aprendre, el professor que vol investigar i experimentar i les empreses que busquen utilitats noves", ha assenyalat.

LABORATORIS I ALTRES NOVETATS

Els laboratoris seran cinc i estaran ubicats al campus de Sant Cugat, que en el curs 2015/2016 ha augmentat un 20% el nombre d'alumnes; dos dels laboratoris ja funcionen, i els altres tres es posaran en marxa abans de Setmana Santa del 2017.

Es tracta d'EGarage (per emprendre, ja en marxa); EWorks (espai de cotreball per dur a terme idees i projectes, també en marxa); Decision Lab (aplicació de la investigació a la vida real, per part de professors i alumnes), Design Factory (per plantejar reptes d'empreses als alumnes perquè proposin solucions) i Fab Lab (inspirat en el MIT, per fer prototips i prova de projectes, incloent impressores 3D).

"Volem crear un ecosistema, la Rambla de la Innovació, que permet des de la inspiració a la creació i implementació d'un negoci", ha indicat el director de comunicació d'Esade, Oriol Llop.

Aquest curs també es farà la segona edició del Challenge for Business Innovation, d'Esade i el cuiner Ferran Adrià, per aplicar processos de creativitat d'un restaurant a empreses molt diferents, aquest any l'hospital infantil barceloní Sant Joan de Déu.

També augmentaran els programes 100% en línia, i l'escola de negocis ha arribat a un acord amb els organitzadors del Mobile World Congress perquè els alumnes d'Esade puguin fer classes a les instal·lacions de l'esdeveniment els dies en els quals se celebra.

PROFESSORAT

En el pla pilot de 'Student First' hi han participat vuit professors, i en el curs 2016/2017 s'hi implicarà un terç del professorat --un total de 130 docents--, amb la previsió d'arribar al 100% en tres anys (curs 2018-2019).

Longo ha apuntat que no estan fent canvis de professorat pel nou model formatiu, però cada any hi ha incorporacions al claustre, i aquest curs són 16 docents --la majoria estrangers-- que aporten nous perfils com coneixements de dades massives, sostenibilitat i ecologia, impacte de la globalització i nous models financers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés