Actualizado 30/03/2017 00:59

Donald Trump i la seva estratègia en xarxes socials: la gent ha gastat 1.200 anys llegint sobre ell

MADRID, 21 Oct. (EDIZIONES/Portaltic) -

En només 12 mesos, els Estats Units ha invertit més de 1.200 anys llegint sobre Donald Trump en xarxes socials. Aquesta xifra ens dóna una idea de l'abast que ha aconseguit la figura del candidat republicà a la Presidència, Donald Trump i de la importància que aquests mitjans estan tenint en aquestes eleccions. Segons les dades de l'empresa de gestió de mitjans de comunicació social SocialFlow, es tracta d'un abast en xarxes sense precedents.

D'acord amb SocialFlow, si Trump volgués aconseguir aquest mateix abast a través de la compra d'anuncis hauria d'invertir uns 380 milions de dòlars. Tot i això, els seus responsables de comunicació han optat per les xarxes socials com Twitter, on la "publicitat" li ha sortit gratis.

La informació, tuits i tota la conversa generada al voltant del candidat no sempre és positiva però el fet important és que es genera debat, fins i tot polèmica. Per a molts entesos en el tema, que es parli d'un és a vegades gairebé el més important.

Segons els experts, la influència de les xarxes socials en aquesta campanya presidencial està sent més fort i important del que ningú podria haver imaginat, i això, asseguren, seurà molt probablement un precedent per a campanyes d'anys venidors. Però, quines són les raons per les quals aquests mitjans s'han convertit en una poderosa eina d'influència?

ELS CANDIDATS ESTAN ON ESTÀ LA GENT: EN LES XARXES

Avui més que mai, probablement el primer que fem en aixecar-nos és obrir Twitter, Facebook o fins i tot Snapchat -una xarxa social usada especialment als Estats Units-. El primer titular del dia el rebem a través de les nostres xarxes socials, no de cap altre mitjà de comunicació. Els candidats ho saben i han descobert que la forma més ràpida de fer arribar la seva propaganda també és a través de les xarxes socials, per això les seves declaracions, comentaris i notes de premsa estiguin penjats en els seus perfils de Twitter fins i tot abans que en cap altre lloc.

TRUMP, EL REI DE LES XARXES

Els aspirants demòcrates Hillary Clinton i Bernie Sanders han incrementat la seva presència en xarxes socials per competir per temps i "publicitat", però són diverses les investigacions que revelen que encara estan lluny de l'abast que ha aconseguit Trump.

Des del començament de la campanya, i segons dades de SocialFlow, Estats Units ha gastat aproximadament 874 anys en xarxes socials llegint sobre Sanders i Clinton, un terç menys del que la gent ha dedicat a Trump en les mateixes xarxes. L'Estat islàmic, el terrorisme, l'economia, la immigració, etc., li han servit a Trump per generar converses sobre ell -positives i negatives-, fins al punt que el gener de l'aquest any, el candidat republicà es va convertir en el personatge sobre el qual més s'ha parlat en el planeta, segons SocialFlow.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés