Actualizado 31/03/2017 11:13

Desplegament del vehicle sense conductor aportarà 17.000 milions al PIB europeu fins 2050

L'estadi Amsterdam Arena utilitzarà bateries elèctriques usades de Nissan quan es quedi sense llum

BARCELONA, 30 Nov. (EUROPA PRESS) -

El desplegament dels vehicles sense conductor a Europa contribuirà en 17.000 milions d'euros al PIB de la UE-28 des de l'actualitat fins al 2050, fet que suposa una taxa de creixement del 5,3% del PIB per aquest concepte, segons un estudi de la consultora internacional Policy Network encarregat per Nissan i presentat aquest dimecres a Barcelona.

En roda de premsa a l'esdeveniment 'Nissan Futures. Intel·ligència artificial: els robots a les carreteres', el president de Nissan Europa, Paul Willcox, ha afirmat: "El que en el passat era ciència-ficció s'està convertint en ciència pura i està transformant el nostre món", de manera que els vehicles autònoms propiciaran canvis socials, conductuals i mediambientals.

Ha explicat que el vehicle autònom forma part de l'estratègia de mobilitat intel·ligent de Nissan, que no és una quimera sinó una realitat: Al començament de l'any, Nissan va presentar al Japó el seu sistema de conducció autònoma Propilot, de sèrie en el nou Nissan Serena, i també va anunciar que a Europa aquesta tecnologia s'introduiria el 2017 al Qashqai.

"No posarem en pràctica aquesta tecnologia fins que no estiguem completament segurs d'ella, que és robusta i funcionarà. Ens hi juguem massa", ha asseverat, i ha afegit que Nissan té un pla de futur més creïble que el dels altres competidors, que segons la seva opinió segueixen l'estela de l'automobilística japonesa.

Willcox també ha fet referència a un altre estudi fet a 6.000 ciutadans de sis països europeus --inclosa Espanya-- que van respondre que el principal benefici del vehicle sense conductor és que pot millorar la mobilitat "per a tots", evitar accidents (quatre de cada cinc reconeixen que alguna vegada han realitzat altres tasques) i reduir l'estrès.

En canvi, els seus principals temors són un error de funcionament i no tenir el control total sobre el vehicle, per la qual cosa el directiu de Nissan ha incidit que la clau és guanyar "la confiança" dels consumidors.

Els esdeveniments Nissan Futures tracten innovacions per aconseguir un futur més sostenible i el de Barcelona és la segona trobada després de la celebrada a Londres el maig, i ha tingut lloc al Brand Center de la fàbrica de la marca japonesa a la Zona Franca de Barcelona.

EFICIÈNCIA ENERGÈTICA

Un altre anunci d'aquest dimecres és que l'estadi Amsterdam Arena utilitzarà un sistema per tenir electricitat en cas de talls del subministrament general format per 280 bateries elèctriques usades Nissan Leaf, segons un acord de 10 anys signat per l'automobilística, i les empreses energètiques Eaton i The Mobility House.

Serà el sistema d'emmagatzematge energètic més important en un edifici comercial a Europa format per bateries de segona vida, i en cas de puntes de demanda, pot proveir tot el barri on s'ubica l'estadi de l'Ajax, i que tindrà una potència de 4 Megawatts.

A més, evitarà utilitzar els generadors als que fins ara recorria l'Amsterdam Arena en cas d'emergència, per la qual cosa tindrà un impacte ambiental positiu, ha destacat el director de l'estadi --que té una capacitat de 55.000 espectadors i acull tant esport com espectacles--, Henk Markerink.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés