Publicado 19/06/2017 18:46

Amazon es converteix en l'amenaça estratègica més gran per al 'retail' tradicional després de comprar Whole Food

Amazon.
AMAZON

MADRID, 19 Jun. (EUROPA PRESS) -

La consultora Oliver Wyman ha assenyalat que la recent compra de Whole Food per part Amazon per 13.700 milions de dòlars (12.260 milions d'euros) crearà un "punt d'inflexió" en el sector del 'retail' i convertirà el gegant del comerç electrònic en l'"amenaça estratègica més gran" de qualsevol 'retailer' tradicional.

En concret, la consultora ha destacat que aquesta adquisició suposarà una "nova era per a la venda al detall d'aliments" i planteja nous desafiaments per als 'retailers', que hauran de reaccionar en els pròxims anys a aquesta compra, segons ha informat en un comunicat.

Amazon amb aquest moviment estratègic s'ha fet amb una cadena de fred a escala nacional, un excel·lent coneixement de la gestió de frescs, en el qual porta interessat diversos anys, una cadena de subministrament global i una sòlida credibilitat en productes de marca pròpia.

D'aquesta forma, el gegant del comerç electrònic manté la seva aposta ferma pel sector de l'alimentació, després que al desembre de l'any passat iniciés les proves a la seva seu de Seattle de l'engegada del seu primer supermercat físic sense necessitat de passar per caixa.

La consultora també ha advertit d'una possible guerra de preus en el sector, ja que Amazon invertirà en aquest apartat, després d'haver demostrat la seva capacitat d'invertir fortament per dominar en les categories en les quals decideix competir, i perquè compta amb la capacitat financera per fer-ho.

D'altra banda, Oliver Wyman alerta que aquesta operació tampoc és una bona notícia per a les empreses de gran consum, ja que "segurament" creixerà la marca pròpia al mercat.

No obstant això, els líders de les marques en moltes categories probablement continuïn prosperant i comptaran amb una "oportunitat interessant" de creixement gràcies a Amazon Dash, però altres referències sofriran més pressió, alguns seran "espremuts" o forçats a estratègies promocionals cada vegada més agressives per captar l'atenció dels consumidors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés