Actualitzat 03/09/2015 16:37

Més de 13 milions de nens no van a l'escola a Pròxim Orient i Àfrica pels conflictes

MADRID, 3 Set. (EUROPA PRESS) -

   Més de tretze milions de nens no van a l'escola a Pròxim Orient i el nord d'Àfrica com a conseqüència dels creixents conflictes i la convulsió política, segons un informe publicat aquest dijous pel Fons de l'ONU per a la Infància (UNICEF), que analitza l'impacte de la violència en els menors en edat escolar i en els sistemes educatius de nou països.

   L'estudi, titulat 'Educació sota el foc', indica que només a Síria, l'Iraq, el Iemen i Líbia, prop de 9.000 escoles estan inutilitzades perquè han estat danyades, destruïdes, estan sent utilitzades com a refugi per als civils desplaçats o han estat conquerides per les parts del conflicte.

   A més, destaca que els atacs a escoles i instal·lacions educatives --a vegades deliberats-- són un dels motius fonamentals pels quals els nens no van a classe. Un altre factor és la por, que, segons l'UNICEF, porta milers de professors a abandonar els seus llocs i fa que els pares no enviïn els seus fills a classe perquè els pugui ocórrer alguna cosa de camí al col·legi o al mateix centre.

   A Jordània, el Líban i Turquia, més de 700.000 nens sirians no poden anar a l'escola perquè la infraestructura educativa nacional està sobrecarregada i no pot assumir una càrrega extra d'alumnes.

   El director regional de l'UNICEF per a Pròxim Orient i el nord d'Àfrica, Peter Salama, ha afirmat que els nens "estan experimentant el destructiu impacte del conflicte a tota la regió". "No és només el mal físic que s'ha fet a les escoles, sinó la desesperació que sent una generació d'alumnes que veu les seves esperances i el seu futur destrossats", ha afegit.

INICIATIVES SENSE FINANÇAMENT SUFICIENT

   Tot i que l'informe es refereix a iniciatives, com l'autoaprenentatge i els espais d'aprenentatge ampliats, que ajuden els nens a estudiar en circumstàncies complicades, assenyala que el finançament per portar-les a terme no és acord a les necessitats creixents. Segons l'UNICEF, això és així malgrat que els nens i els pares atrapats en el conflicte identifiquen de manera contundent l'educació com la seva primera prioritat.

   Aquesta agència de l'ONU recomana donar suport especialment a la iniciativa 'No Lost Generation', llançada el 2013 al costat d'altres organitzacions amb les quals treballa per impulsar un suport internacional més gran a les necessitats educatives i de protecció dels nens afectats per la crisi de Síria.

   En l'informe, l'UNICEF insta la comunitat internacional, els governs dels països d'acollida, els responsables polítics, el sector privat i altres organitzacions a reduir el nombre de nens que estan fora de l'escola mitjançant l'ampliació dels serveis educatius informals, especialment per als nens vulnerables.

   Alhora, demana que es doni més suport als sistemes nacionals d'educació als països copejats pel conflicte i les comunitats d'acollida, per augmentar els espais d'aprenentatge, contractar i formar professors i subministrar materials educatius. Finalment, proposa advocar pel reconeixement i la certificació dels serveis educatius no formals als països afectats per la crisi de Síria.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés