Actualitzat 30/03/2015 12:44

Un pilot holandès va alertar fa dos mesos del risc que un copilot es tanqui a la cabina

Restos del avión accidentado de Germanwings
Foto: MINISTERIO DEL INTERIOR FRANCÉS

MADRID, 30 Mar. (EUROPA PRESS) -

   El pilot holandès Jan Cocheret va alertar fa dos mesos sobre el risc que un copilot d'avió es tanqui a la cabina i no permeti el retorn del pilot després d'haver sortit per anar al servei, com va passar en el fatídic vol 4U9525 de Germanwings que va acabar amb la vida de 150 persones.

   En un article titulat 'Em pots obrir la porta?', publicat a la revista holandesa especialitzada en aeronàutica 'Piloot en Vliegtuig', aquest pilot va advertir que existeix el perill que un copilot decideixi tancar la porta blindada de la cabina i no permeti l'entrada del seu company.

   "Gràcies a les portes blindades extrasegures, ja no és tan difícil que un pilot impedeixi al seu company accedir a la cabina. Només ha d'esperar que hagi de satisfer les seves necessitats naturals per no tornar-li a obrir la porta mai més", assegura Jan Cocheret al seu article, escrit en holandès i difós pel portal belga '7 sur 7'.

   "Per desgràcia, aquesta història atroç s'ha convertit en realitat", va afirmar al seu perfil de Facebook Jan Cocheret, que ara treballa a l'aerolínia Emirates, el passat 26 de març, dos dies després que s'estavellés l'Airbus A320 de Germanwings.

   Al seu article, el pilot holandès exposa que sol preguntar qui és el company que vola amb ell a la cabina i si pot confiar en ell realment. "Jo em pregunto contínuament qui hi ha al meu costat. Com puc estar segur que puc confiar en ell?", ha assenyalat.

   "Potser li ha passat alguna cosa terrible a la seva vida que no està en condicions de superar", ha assegurat, en un nou gir del seu article que guarda similituds amb la situació del copilot Andreas Lubitz, afectat de problemes mentals i que, segons la Fiscalia de Marsella, va decidir provocar que l'avió s'estavellés als Alps.

PORTA DE CABINA TANCADA

   "Espero que després d'anar al servei mai em trobi davant d'una porta de cabina tancada", va escriure l'experimentat pilot holandès. "Hi ha una manera d'entrar en cabina, per mitjà d'un codi secret, però si la persona de dins desactiva aquesta opció, no hi ha res més a fer que seure amb els passatgers i esperar a veure què passa", va augurar, relatant una situació semblant a la patida pel pilot de l'aeronau de Germanwings.

   L'article sobre els riscos en cabina que va fer fa dos mesos el pilot Jan Cocheret guarda similituds amb la reconstrucció dels fets facilitada la setmana passada pel fiscal de Marsella, Brice Robin, qui va acusar el copilot de l'avió de Germanwings, Andreas Lubitz, d'haver-se tancat a la cabina per fer que l'aeronau s'estavellés als Alps.

   El fiscal va assegurar que Lubitz va aprofitar l'absència del pilot per anar al servei per obtenir el control de l'aeronau, impedir el retorn del seu company i estavallar l'aparell contra les muntanyes, amb 149 persones més a bord.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés