Publicat 26/05/2016 11:44

Egipte centra la recerca de les caixes negres de l'avió d'EgyptAir en una àrea de 5 km

Restos del avión de EgyptAir
FUERZAS ARMADAS DE EGIPTO

EL CAIRE, 26 maig (Reuters/EP) -

Les autoritats d'Egipte estan centrant les tasques de recerca de les restes de l'avió Airbus A320 d'EgyptAir i les caixes negres en una àrea de cinc quilòmetres al mar Mediterrani i han incorporat a les operacions un vaixell de la companyia francesa ALSEAMAR.

Segons ha informat el responsable d'investigació d'accidents aeris d'Egipte, Ayman al Moqadem, el vaixell francès, que està especialitzat en recerca submarina de restes, se sumarà en les pròximes hores a les tasques de localització de les caixes negres de l'aeronau.

Al Moqadem ha dit que hi ha negociacions en curs per contractar una segona empresa que participi en les tasques de recerca de les caixes negres l'Airbus A320.

L'equip d'investigació ha rebut imatges de radar i gravacions d'àudio de Grècia que detallen la trajectòria del vol i l'última conversa entre el pilot i la torre de control del trànsit aeri grec, ha explicat Al Moqadem.

Les tasques de recerca es desenvolupen contra rellotge, perquè les dues caixes negres de l'aeronau tenen uns emissors que emeten un senyal per a la localització durant uns 30 dies. Les dues caixes negres tenen informació essencial per descobrir què va passar durant el vol.

ALSEAMAR, subsidiària del grup industrial francès Alcin, ha treballat en anteriors ocasions amb les autoritats egípcies. El 2004, l'empresa es va incorporar a la recerca un avió Boeing B737 de l'aerolínia Flaix Air que es va estavellar al Mar Roig al voltant de Sharm al-Sheikh. L'Agència d'Investigació i Anàlisi d'Aviació Civil de França (BEA) va participar en les investigacions del sinistre per l'elevat nombre de passatgers francesos a bord d'aquesta aeronau.

ALSEAMAR va utilitzar un sistema adaptat de "boies intel·ligents" connectades a dispositius subaquàtics d'escolta per trobar l'avió de Flaix Air, que es va quedar enfonsat a mil metres de profunditat. No se sap si podrà utilitzar el mateix sistema de per buscar l'avió d'EgyptAir en unes aigües molt més profundes al mar Mediterrani.

Es creu que les caixes negres de l'avió estarien en una profunditat d'uns 3.000 metres, prop del límit per escoltar i localitzar senyals emesos per aquests dispositius.

Experts en recerques marítimes sostenen que aquestes condicions impliquen que els hidròfons acústics hauran de ser duts a uns 2.000 metres de profunditat per tenir més possibilitats de localitzar l'aeronau.

Fins fa poc temps, segons fonts del sector de l'aviació, la Marina dels Estats Units o la seva contractista privada Phoenix International eren considerades com les úniques organitzacions amb els equips necessaris per buscar en la freqüència correcta els senyals de les caixes negres a aquestes profunditats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés