Publicado 26/05/2016 17:48

El Port de Barcelona demana un Corredor Mediterrani eficient per ser competitiu

Puerto de Barcelona
UPM

Cambra: "Sense infraestructura no hi haurà Corredor però l'eficiència i la gestió ha de donar els resultats"

BARCELONA, 26 May. (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha reclamat que no es posi l'accent només en la necessitat d'ajustar els terminis d'execució d'obres del Corredor Mediterrani, sinó també en la necessitat de gestionar de manera eficient aquesta infraestructura per ser competitiu i captar inversions privades.

"Si la gestió i l'eficiència de les operacions no s'analitza en paral·lel a la infraestructura, la competitivitat posterior pot quedar en entredit de manera clara", ha dit aquest dijous a la 'III Trobada Corredor Ferroviari del Mediterrani: Eix vertebrador del transport per mercaderies', organitzat pel diari 'Expansión'.

Ha asseverat que "sense infraestructura no hi haurà Corredor, però l'eficiència i la gestió han de donar els resultats" desitjats, no només per tenir inversors privats, sinó per introduir la competència en la tracció, actualment només oferta per Renfe.

Aquest Eix permetrà captar fins a un 26% de mercaderies i als ports mediterranis ser més competitius, ja que actualment només capten el 25% del trànsit procedent d'Àsia pel canal de Suez, malgrat que el trànsit cap als ports atlàntics suposa un increment mitjà de quatre dies de viatge respecte als mediterranis.

Sobre aquest fet, Cambra ha sostingut que el Port de Barcelona treballa per augmentar la seva zona d'influència a la Península Ibèrica, però també cap a Europa, i malgrat que els esforços són els mateixos en les dues direccions els resultats són "molt dispars".

LIMITACIONS

Ha recordat que el Port de Barcelona compte des del 2011 amb connexió amb el sud de França, si bé el tram d'ample UIC entre Castellbisbal i la frontera francesa "no és eficient per al transport de mercaderies" perquè aquest tram s'usa de manera simultanieja també per a l'alta velocitat de passatgers.

Cambra també ha indicat la necessitat de poder operar amb trens de 750 metres, que el pas de trens pel Perthus encareix un 15% el transport i que els costos de tracció a França dupliquen els espanyols.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés