Publicado 05/03/2015 11:48

Colòmbia vol ser líder mundial en aplicacions que redueixin la pobresa

El ministro de Tecnologías de la Información de Colombia, Diego Molano
EUROPA PRESS

HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 5 Mar. (EUROPA PRESS) -

Colòmbia té l'objectiu de convertir-se en líder mundial en aplicacions per al desenvolupament social en cinc anys, ha afirmat aquest dijous el ministre de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de Colòmbia, Diego Molano, en una roda de premsa a l'expositor de Colòmbia al Mobile World Congress (MWC) al recinte Gran Via de Fira de Barcelona a l'Hospitalet de Llobregat.

Molano ha explicat que Colòmbia ha canviat molt en els últims quatre anys (2010-2014), període durant el qual la pobresa del país s'ha reduït del 38% al 28% de la població, i ha assegurat que hi ha contribuït la tecnologia, que ha defensat com a instrument per al desenvolupament econòmic i social.

Ha destacat la importància de donar un sentit a la tecnologia per a la gent que viu al dia, en una economia de subsistència, ja que per a ells Internet no té interès si no els permet millorar els seus ingressos, i ha posat l'exemple de la cimentera Cemex, que ha desenvolupat una aplicació perquè els seus centenars de centres distribuïdors a Colòmbia facin l'inventari d'existències i les comandes per Internet, de manera que la companyia ha millorat la seva logística a canvi d'oferir un 10% de descompte per a les comandes en línia, el que és un gran estalvi per als distribuïdors.

"Els experts de Silicon Valley són molt intel·ligents, però no saben el que és la pobresa, aquí ens volem focalitzar nosaltres", ha incidit, ja que és un mercat de més de 3.500 milions de persones en el món i amb un gran potencial d'impacte social positiu.

El Govern està invertint a desplegar la fibra òptica i a fer arribar Internet a les àrees rurals, que predominen en un país l'extensió del qual és equivalent a la suma d'Espanya, França i Portugal, i entre el 2010 i el 2014 les llars connectades han passat del 17% al 50%, i les petites empreses del 7% al 60%, i actualment el 96% dels municipis tenen accés a internet.

L'executiu colombià ha desplegat més de 7.620 punts d'accés a Internet per arribar als municipis de més de 100 habitants, i 900 centres públics per als ciutadans amb menys recursos, i ha equipat les escoles rurals amb dispositius i connexió perquè els seus alumnes tinguin les mateixes oportunitats d'educació que els de les grans ciutats del món gràcies als recursos presents a la Xarxa.

També ha canviat la normativa per afavorir la competència --el que ha fet que en quatre anys el país hagi passat de tres operadores a deu-- i ha eliminat els impostos als dispositius i a Internet perquè siguin més assequibles: "Tenim les tauletes més barates del continent americà i els preus de la tecnologia més baixos de l'Amèrica Llatina".

Així mateix, ha reforçat els drets del consumidor, i les operadores no poden imposar límits de permanència, els dispositius han d'estar alliberats, i si el client té una reclamació, simplement ha d'enviar un sms amb la paraula 'queja' i l'operador li ha de trucar per atendre el seu problema en un màxim de 24 hores.

ATRACCIÓ D'INVERSIONS

Molano ha animat les empreses tecnològiques de tot el món a invertir a Colòmbia amb l'objectiu comú de desenvolupar aplicacions que contribueixin a reduir la pobresa, que ha definit com a prioritat actual.

També ha recalcat la col·laboració entre Colòmbia i la Generalitat i la ciutat de Barcelona, que han aportat coneixements al país llatinoamericà a l'àmbit digital, i en sentit invers han descobert oportunitats d'inversió per a les empreses catalanes a Colòmbia: "És un benefici mutu".

EXPOSITOR PROPI

Colòmbia fa anys que participa al MWC, però aquesta edició ha estat la primera en la qual ha comptat amb un expositor propi, impulsat per l'entitat pública ProColombia, en el qual han pogut promocionar-se 14 empreses tecnològiques del país.

En total, ProColombia ha portat 21 empresaris colombians al MWC perquè mostrin les seves tecnologies, i la meitat de les 14 empreses a les quals pertanyen també han participat al saló per a emprenedors 4 Years From Now (4YFN) al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés