MADRID, 9 ago. (EUROPA PRESS) -
Vuit de cada deu professors d'Espanya (el 80,7%) no veuen adequada la incorporació de les avaluacions externes ('revàlides') que realitza la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (Lomce) i el 79,6% creu que no calia la nova normativa, segons un estudi de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM).
L'informe, titulat 'Estudi d'Opinió sobre la Lomce. Base de dades', a què ha tingut accés Europa Press, ha estat elaborat pels investigadors de la UAM Héctor Monarca, Noelia Fernández-González i César Piedrahita, d'acord amb les respostes de 6.054 docents espanyols, entre els quals s'inclouen membres dels equips directius.
Concretament, l'informe posa de manifest que el 80,7% dels professors d'Espanya estan totalment en desacord (60,6%) o en desacord (20,1%) amb les avaluacions finals d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de Batxillerat de la Lomce doncs consideren que no són adequades, front a un 16,5% que les defensa.
A més, de les dades es desprèn que com més joves són els professors enquestats, més és el rebuig a aquestes 'revàlides', doncs mentre que un 85% dels docents d'entre 20 i 30 anys es mostren en desacord amb aquestes avaluacions, en el cas dels més grans de 61 anys, el percentatge disminueix fins al 73%.
Alhora, el 81,4% dels professors inclosos a la mostra considera que la difusió dels resultats dels centres en les avaluacions externes prevista en la Lomce tampoc és adequada, front a un 13% que la ratifica.