Actualitzat 29/03/2017 14:46

Vigalondo: "Una de les millors eines que es poden aplicar en cinema és la veritat"

Porta al festival la seva pel·lícula sobre els maltractaments 'Colossal'

SITGES (BARCELONA), 9 oct. (EUROPA PRESS) -

El director de cinema Nacho Vigalondo ha assegurat aquest diumenge al 49 Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya que se celebra a Sitges (Barcelona) que "una de les millors eines que es poden aplicar en cinema és la veritat".

"Tota la veritat que puguis destil·lar de tu mateix a l'hora de compondre un pla va a transmetre's en pantalla", ha dit el director en roda de premsa en el certamen, on ha explicat que fins que no li van arribar els personatges al capdavant no va concebre la pel·lícula, que ha materialitzat amb la interpretació d'Anne Hathaway i Jason Sudekis.

Amb un rerefons sobre la violència de gènere, el llargmetratge tracta sobre Glòria, una noia a la que li agrada sortir i beure i que, quan decideix parar, torna al seu poble, on recupera l'amistat amb Oscar, que regenta un bar; el canvi de vida es queda en mera intenció, ja que Glòria passa les nits en el local d'Oscar emborratxant-se fins al tancament, i un dia es desperta amb la notícia que un monstre terroritza Seül.

Preguntat sobre la trobada amb Anne Hathaway, Vigalondo ha admès que va sentir que trobar-se amb ella en un bar de Nova York (Estats Units) per proposar-li la cinta era "una espècie d'examen", al témer el director que l'actriu veiés esquerdes en la cinta.

"Havia un cert nerviosisme. Però què bonic ha estat agafar un avió per berenar amb Hathaway a Nova York! Donaven ganes d'explicar-ho en la duana", ha fet broma el director, que per situar a l'actriu en el paper ha tingut un primer cafè amb ella per saber què pensava del personatge i com anava a enfocar-lo.

"En la primera reunió, el que vam fer ha estat parlar de borratxeres amb final trist que van comportar conflictes de societat. Hathaway té històries molt guapes", ha dit Vigalondo, que després de l'intercanvi de clarobscurs va veure com es podia dissenyar a un personatge des de l'empatia.

Sobre l'origen de la cinta, ha defensat que "el que fa una pel·lícula no és la idea en si, sinó l'arc emocional" que aquesta té, amb uns personatges que són un collage d'històries viscudes i referències a altres pel·lícules

PORS I INSEGURETATS

"En el procés de producció de la pel·lícula t'assalten les pors i inseguretats i és el que més t'espanta", ha explicat el director, conscient que ha fet una pel·lícula al voltant a la violència de gènere i al maltractament físic amb un vilà amb connotacions serioses.

Tot i això, la cinta té acudits i efectes especials, el que a vegades fa pensar al director: "Ens van a matar! Si no té sentit, la pel·lícula seria molt ofensiva", ha admès Vigalondo, que ha afegit que mai les té totes amb ell i està preparat per a tota mena de reaccions.

Preguntat sobre el rodatge de franquícies cinematogràfiques, Vigalondo ha respost que totes les pel·lícules que ha fet -com 'Extraterrestre' i 'Open windows'-- les ha rodat en llibertat i tots els errors que hi ha en elles són seus: "No m'he enfrontat a la situació en la que hagi de lidiar amb els errors d'un comitè d'una gent reunida en una sala en la qual no em deixen entrar".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés