Actualitzat 29/03/2017 19:11

La UOC advoca per la internacionalització i una formació més personalitzada

Renova la seva imatge corporativa

BARCELONA, 14 oct. (EUROPA PRESS) -

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha renovat la seva imatge corporativa i ha apostat per la internacionalització i una formació més personalitzada com a reptes amb vista als propers anys, ha explicat el rector del centre, Josep A.Planell.

En el seu pla Horitzó 2017-2020, s'ha fixat com a fites la globalització de la universitat, amb la captació de més alumnes estrangers; la consolidació d'un espai d'investigació; el reforç de la personalització dels serveis a l'estudiant, i el posicionament internacional del model educatiu de la UOC.

Planell, que ha destacat el creixement de la universitat en els darrers dos anys, ha explicat que volen focalitzar-se en països com Colòmbia, el Perú, Xile i Mèxic, on poden oferir els màsters de la UOC a uns preus competitius, i que els estats anglosaxons no són l'objectiu a causa de l'alt grau d'universitats en línia que posseeixen.

"Si volem ser globals, hem de tenir professors globals", ha assegurat Planell, que ha dit que volen incorporar professors estrangers, un aspecte que fins ara és testimonial a la universitat en línia catalana.

A més de créixer a l'estranger, la UOC també preveu obrir l'any vinent nous punts a Palma, Saragossa, Galícia i Andalusia oriental --ja té un punt de suport a Sevilla--, que se sumaran als ja existents.

Durant els propers anys la universitat també pretén consolidar el seu espai d'investigació, i vol augmentar el nombre d'investigadors, el nombre de publicacions per investigador --fins a 2,5 anuals en 2020-- i arribar als 10 milions d'euros en captació de recursos el 2020.

"PERSONALITZAR I FLEXIBILITZAR"

El rector de la UOC ha assegurat que el centre vol adaptar la formació a les necessitats dels alumnes, per la qual cosa aposta per "personalitzar i flexibilitzar".

En aquest sentit, ha exposat una prova pilot 24/7 de coaching iniciada aquest curs amb 150 tutors de vuit graus i dos màsters, amb la qual busquen una tutorització més personalitzada --fins i tot que puguin contactar via Whatsapp--, però ha remarcat que és impossible que el consultor pugui estar en tot moment disponible.

MATRÍCULA MENSUAL

La universitat també planteja una matrícula contínua, per la qual l'estudiant es pugui matricular mensualment, una experiència que han iniciat aquest curs amb els estudis d'FP en línia: "Matricular 24 hores/7 dies a la setmana és impossible, però mensual sí ho veig possible".

Planell també ha afirmat que procuraran que els estudis de la universitat facin la transició cap a les competències, i ha explicat que el grau de Disseny i creació digitals, que s'ha iniciat aquest any, ja s'estructura per projectes.

Sobre les taxes universitàries, el rector ha assegurat que una reducció ha d'anar acompanyada d'un augment de la subvenció pública: "Cap problema que pagui menys l'alumne, però necessitem que la subvenció augmenti per fer quadrar els comptes".

NOVA IMATGE

La UOC estrenarà una nova imatge que pretén acompanyar la voluntat del centre de globalitzar-se, potenciar l'oferta d'aprenentatge més enllà dels cicles estrictament universitaris i potenciar la connexió amb el món empresarial.

La marca corporativa, amb una composició en diagonal de la sigla UOC, tindrà cinc submarques, que pretenen projectar la universitat més enllà de la docència, i que ha estat obra de l'estudi Mucho.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés