Publicat 11/11/2016 17:22

Uns 250 estudiants debaten sobre discriminació en una iniciativa impulsada pel papa

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

Uns 250 estudiants de quart d'ESO d'una quinzena de col·legis públics, privats i concertats han debatut aquesta setmana a Barcelona sobre el sistema educatiu i els estereotips socials i discriminació, en el marc de la iniciativa Scholas Occurrentes, entitat llançada pel papa Francesc en matèria educativa.

El programa de Scholas Ciutadania a Barcelona s'ha realitzat a l'Escola Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi i a la iniciativa hi han debatut aspectes com l'educació en valors, l'assetjament escolar, la pressió social, la discriminació per gènere i la inclusió, ha informat Scholas Occurrentes en un comunicat.

A la comissió sobre el sistema educatiu, els estudiants majoritàriament han considerat que se'ls exigeix memoritzar per repetir i per aprovar les proves, per la qual cosa l'educació "se'n va tan ràpid com ve", i han advocat per canviar la metodologia per espais d'aprenentatge més dinàmics.

Els participants que van treballar l'àrea de discriminació i estereotips a les seves enquestes han revelat que el 91,2% creu que el mal ús de les xarxes socials i la tecnologia potencien l'assetjament escolar, i que gairebé un 80% ha presenciat un acte de discriminació.

Els estudiants han assenyalat que la policia en ocasions té tractes desiguals, segons l'origen de les persones, per la qual cosa ha proposat tallers obligatoris per a policies en contra d'estereotips.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés