Actualitzat 22/10/2014 14:28

La UAB impulsa un pla integral per fomentar l'ús de la bicicleta en el Campus de Bellaterra

Carril Bici I Bicicletas En Sant Cugat Del Vallès, Barcelona
Foto: EUROPA PRESS

CERDANYOLA DEL VALLÈS (BARCELONA), 22 Oct. (EUROPA PRESS)

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) desenvoluparà un pla integral per fomentar l'ús de la bicicleta i convertir-la en el mitjà de transport habitual per desplaçar-se al Campus de Bellaterra, una comunitat d'unes 50.000 persones que genera uns 220.000 desplaçaments diaris i on tan sols l'1,1% dels seus usuaris es mou en bici.

   La iniciativa, que s'anomena BiciUAB, s'ha presentat aquest dimecres en el campus i, segons han explicat els seus responsables, inclou diverses mesures que van des de la creació o endreçament de carrils bici fins a l'obertura de nous serveis per reparar i llogar bicicletes, o la instal·lació de dutxes i aparcaments tancats.

   El vicerector de Relacions Institucionals i Territori, Manel Sabés, ha assegurat que el projecte té per objectiu crear la necessitat de la bicicleta entre els seus membres: "Volem que hi hagi un esperit i una cultura de la bicicleta a la UAB", ha afirmat Sabés que ha destacat la necessitat de conscienciar tota la comunitat sobre els beneficis d'aquest transport.

   Per la seva banda, Maribel Arcos, geògrafa de la Unitat de Planificació i Gestió de la Mobilitat a la UAB, ha recordat que "fins ara l'ús de la bicicleta al campus ha estat baix i que el pla pretén donar-li la volta".

   Entre les mesures que proposa el BiciUAB destaca la connexió en bicicleta amb nuclis de població veïns al campus com Cerdanyola, Sant Cugat, Badia, Sant Quirze, Bellaterra i Sabadell, fixa les vies per les quals han de fer-se els carrils-bici i proposa acords amb les administracions corresponents per portar-les a terme.

   En total la proposta passa per ampliar a uns quatre quilòmetres els carrils bici interurbans i a uns cinc els carrils interns, de manera que es duplicarà la xifra de vies destinades als ciclistes al recinte.

   En aquest mateix sentit el pla també preveu afegir aparcaments tancats en determinats llocs del campus, on cabran entre quinze i vint bicicletes i el primer dels quals s'ha instal·lat aquest dimecres prop del bar de la Facultat de Filosofia i Lletres, i s'oferirà de manera gratuïta durant un temps de promoció.

   A més es crearà l'Espai BiciUAB, en un lloc central del campus, on s'atendrà els usuaris de la bicicleta amb una botiga-taller, un servei de préstec de bicicletes, un punt d'informació i dinamització amb organització de sortides guiades i tallers de sentència-reparació.

   També està previst que s'habilitin vestidors amb dutxes en alguns centres del campus, ja que s'ha detectat que la falta d'aquest element dissuadeix molts usuaris a l'hora de venir en bicicleta.

   El pla proposa crear un servei de bicicleta pública, com a mínim, amb la resta del municipi de Cerdanyola, que tindria estacions en el campus, al Parc de l'Alba i el nucli urbà, i a més els autobusos interns de la UAB incorporaran racks portabicicletes.

   Aquest projecte s'ha donat a conèixer en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura en la UAB, i coincidint amb la presentació s'ha inaugurat un nou tram de carril bici per accedir al campus, el que connecta l'entrada del campus, per la Travessera dels Turons, fins a Bellaterra.

   El foment de l'ús de la bicicleta és una de les propostes recollides en el Pla de Mobilitat de la UAB 2008-2014 que vol arribar a un model de mobilitat més eficient, més sostenible, més segur i més integrador.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés