Actualitzat 13/12/2016 16:18

Temporada Alta tanca la 25a edició fregant la plena ocupació, amb un 96% històric

'Werther' En El Festival Temporada Alta
SAMUEL RUBIO

El festival arriba als 99 espectacles en l'edició més internacional

BARCELONA, 13 des. (EUROPA PRESS) -

El 25è Festival de Tardor de Catalunya --Festival Temporada Alta de Salt/Girona-- ha tancat l'edició més internacional fregant la plena ocupació, amb un 96,31%, una xifra històrica, ha explicat aquest dimarts el director del certamen, Salvador Sunyer.

En roda de premsa, ha concretat que en els últims set anys el festival s'havia situat per sobre del 90%, però que "no s'havia arribat mai a aquesta barbaritat".

Per arribar a aquestes dades, Sunyer ha destacat que han influït especialment la programació del festival el fet que és una cita molt vinculada al territori i les accions de comunicació, ha sintetitzat.

GAIREBÉ 50.000 ESPECTADORS

En concret, el certamen ha aconseguit 47.728 espectadors entre 99 espectacles, alguns d'ells de creadors internacionals com Milo Rau, Guy Cassiers, Peter Brook, Thomas Ostermeier, Oskaras Korsunovas, Krystian Lupa i Alain Platel, entre 30 produccions de 18 països.

Sunyer ha celebrat que la internacionalització del festival permet barrejar artistes locals amb estrangers, a més que produccions locals facin gira estrangera, un total de vuit aquest any.

En total, han estat 32 estrenes absolutes, 28 produccions i coproduccions, 60 propostes d'autoria catalana, 27 espectacles de creació contemporània i els 30 muntatges internacionals.

Amb una mitjana d'edat de 41 anys i un preu mitjà de 15,68 euros d'entrada, el festival ha arribat a nou poblacions i fins a 28 escenaris, amb la incorporació com a novetat aquest any de nous espais que mai no havien estat seu del festival, amb un total de 14 escenaris no convencionals.

L'OCUPACIÓ, "UNA DEBILITAT"

Sunyer ha assegurat que entre els reptes del festival hi ha precisament l'ocupació, ja que aquestes xifres elevades generen un perill econòmic molt gran, "i han estat una debilitat".

Segons la seva opinió, aquesta ocupació elevada significa que molts espectadors es queden fora, cosa que no s'arregla només prolongant funcions perquè no sempre aquestes es financen amb la seva pròpia taquilla.

"Jo crec que les institucions, els anys vinents, no posaran més diners en cultura, la qual cosa seria desitjable", ha dit Sunyer, que veu com una solució els diners privats.

També ha assegurat que l'estructura financera del festival és un repte, per la qual cosa ha demanat convenis de tres anys a les administracions que permetin treballar a llarg termini: "Temporada Alta és fràgil".

Entre les línies de futur hi haurà abaixar els preus més cars i apujar un poc els barats, així com seguir desestacionalizant el festival a Llatinoamèrica --amb presència a l'Argentina, l'Uruguai i el Perú--.

Pròximament es plantejarà un projecte transfronterer amb Perpinyà i un altre amb Notodofilmfest de Madrid de curtmetratges, a més d'avançar els horaris de les funcions.

"La idea és que el nom de Temporada Alta corri per Iberoamèrica i Espanya", ha explicat Sunyer, que alhora ha lamentat que l'IVA segueixi sent del 21%, cosa que fa que el Govern central financi el festival amb 59.000 euros, i el festival doni 121.000 euros a Hisenda en concepte d'entrades, de manera que potser l'ajuda pública ha de considerar-se com un descompte i no una subvenció, ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés