Publicat 10/04/2016 11:46

El Telèfon de l'Esperança arriba als joves amb una aplicació mòbil

BARCELONA, 10 abr. (EUROPA PRESS) -

El Telèfon de l'Esperança s'apropa als joves amb una aplicació mòbil gratuïta, que ha llançat el 7 d'abril, i promou l'adquisició d'habilitats comunicatives per prevenir conflictes i millorar l'enriquiment personal.

L'aplicatiu 'Esperança.cat' tracta problemàtiques que capta el servei telefònic, a través de continguts propis i de tercers, com consells, proves, una agenda i una guia, ha explicat a Europa Press la directora del Telèfon, Neus Calleja.

Els usuaris poden fer aportacions, en forma de frases i fotos, de manera que persegueixen "una forma de comunicar adaptada a les pròpies dels joves", ha apuntat Calleja, que ha afegit que també pot ser útil per a totes les edats i fomenta valors com l'esperança, l'optimisme i la valentia.

L'aplicació 'Esperança.cat' es dirigeix tant a persones amb problemàtiques com al seu entorn: per exemple, a un adolescent que no sàpiga com ajudar un amic amb tendències suïcides, que pateixi abús escolar o una mala relació de parella, ha destacat.

Per a la seva creació han comptat amb ajuda econòmica d'un conveni de la Generalitat i entitats financeres, i a nivell de funcionament serveix de nexe entre els joves i les administracions, ja que, tal com fan per telèfon, ofereixen assessorament sobre com i on demanar ajuda.

Tot i que els joves no són l'usuari principal de la seva línia telefònica d'escolta activa, Calleja ha relatat que en ocasions reben trucades d'adolescents, a hores nocturnes, que s'han quedat sols o tenen conflictes amb relacions.

TREBALL AMB EL COL·LECTIU

La fundació va veure consolidat el 2015 el seu treball de formació amb aquest col·lectiu, amb tallers que va posar en marxa fa tres anys i que han vist créixer la demanda: es tracta de xerrades sobre escolta activa dirigides a estudiants d'ESO i Batxillerat, en les quals s'arriba a la teoria a través de la conversa.

Amb aquesta formació, pretenen donar als adolescents eines que els permetran prevenir en el futur problemes per falta de comunicació, que és on resideixen molts problemes, ha explicat a Europa Press la presidenta del patronat de la Fundació Ajuda i Esperança, Maria Rosa Buxarrais.

"Actualment la societat és més individualista, i els joves valoren molt positivament aprendre habilitats comunicatives, perquè a vegades s'adonen que no saben escoltar o comunicar el que senten", ha reflexionat la presidenta.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés