Actualitzat 30/03/2017 09:42

El telèfon Infància Respon reforçarà l'atenció davant d'assetjament escolar i abusos amb una app

La Generalitat reivindica que s'usi aquest telèfon en lloc del del Ministeri

BARCELONA, 31 oct. (EUROPA PRESS) -

El telèfon 116 111 Infància Respon reforçarà l'atenció als casos de persecució en centres educatius, ciberasetjament, violència de gènere en adolescents i altres maltractaments i abusos sexuals a menors reforçant els circuits de comunicació, impulsant la difusió i amb la possibilitat de contactar a través de missatgeria instantània i una aplicació mòbil.

En declaracions a Europa Press, el director general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat, Ricard Calvo, ha destacat que aquestes eines estaran llistes a final d'any i "adaptaran" el servei a les formes de comunicació que fan servir els joves, i se sumaran a les actuacions que realitza la Conselleria de Treball Afers Socials i Famílies i la d'Ensenyament per donar-lo a conèixer.

En el període d'un mes, les conselleries reforçaran el circuit d'atenció, derivació i intervenció per als casos d'assetjament escolar comunicats al telèfon per garantir la derivació especialitzada i la coordinació interinstitucional cap als centres, amb una resposta "immediata i experta a cada moment", ha explicat aquest dilluns en un comunicat el departament de Presidència de la Generalitat.

Calvo ha afegit que es realitzaran cartells per donar-lo a conèixer en els centres d'ensenyament i ha reivindicat el bon funcionament d'aquesta línia d'atenció, que rep al voltant de 14.000 trucades a l'any i en els primers nou mesos del 2016 ha comptat amb 10.265 comunicacions, la majoria de professionals, pares i mares.

El responsable d'Infància ha cridat a usar aquesta via per davant del telèfon que va posar en marxa el Ministeri d'Educació, el 900 018 018, que començarà a funcionar aquest dimarts i que la Generalitat desconeix on derivarà les trucades, ha explicat Calvo, i ha afegit que espera que es derivin les trucades al servei català.

"No tenim constància que se'ns hagi enviat cap protocol via oficial" sobre com es realitzarà la coordinació amb els agents catalans que actuen en casos d'abusos a menors --administració, centres d'ensenyament i policia--, entre els quals ha assegurat que la coordinació és absoluta i funciona efectivament el dia a dia.

PROTOCOL BIDEPARTAMENTAL

Aquest reforç es deriva del protocol per a la prevenció, detecció i coordinació de maltractament infantil a l'àmbit educatiu signat abans de l'estiu entre els dos departaments del Govern i que indica que aquesta línia sigui "el telèfon de referència" per a comunicacions les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, de manera gratuïta i anònima, sense deixar rastre.

També es difondrà informació sobre aquest telèfon, i es promocionarà en equipaments, centres i àmbits on els menors desenvolupin activitats perquè coneguin millor i tinguin accés a aquesta eina.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés