Publicat 13/04/2016 19:08

Sis de cada deu usuaris consumeix televisió a través de mòbil i 'tablet'

Nuevas tecnologías, redes sociales, internet, tablet, tableta, dispositivo
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 abr. (EUROPA PRESS) -

Un 60% dels usuaris utilitza dispositius diferents a la televisió, com telèfons mòbils intel·ligents i 'tablets', per consumir continguts de vídeo, segons ha explicat aquest dimecres el president del CAC, Roger Loppacher.

Ho ha dit en la VI Jornada Tecnològica del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), que ha reunit experts del sector que han coincidit a afirmar que la televisió en mobilitat --la que es mira per quatre pantalles: televisió tradicional, ordinador, 'tablet' i mòbil-- requereix continguts "específics", ha informat l'ens en un comunicat.

"La realitat és que el consum d'audiovisuals en línia i en mobilitat no ha deixat de créixer els últims anys, especialment entre els més joves", fet que ha provocat que l'audiència de la majoria de canals convencionals hagi anat perdent a aquest públic, segons Loppacher.

Ha afirmat que, segons la Comissió Europea, el 70% del trànsit de dades a Internet correspon a continguts audiovisuals, malgrat que la televisió en obert i per TDT continua sent el mitjà de consum audiovisual amb més penetració.

El professor de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Roger Cassany, ha exposat que la televisió en mobilitat està modificant els hàbits de consum: "A la televisió per internet, l'espectador es mostra molt més actiu i elegeix el fragment que li interessa".

Ha afegit que la majoria de vídeos no es consumeix en 'streaming' sinó mitjançant el sistema a la carta, la qual cosa "fomenta la fragmentació dels continguts".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés