Actualitzat 30/03/2017 15:36

Richard Gerver: "No es pot ser creatiu si cada dia tens les mateixes experiències"

BARCELONA, 7 nov. (EUROPA PRESS) -

L'expert en innovació Richard Gerver, assessor de la campanya de Hillary Clinton i del Govern del Regne Unit, ha defensat aquest dilluns la fusió del binomi d'art i empresa per generar companyies flexibles, estimulants i innovadores: "No es pot ser creatiu si cada dia tens les mateixes experiències".

En una trobada amb els mitjans abans d'inaugurar el V CultHunting Day amb la conferència 'Com l'art i la cultura ajuden a impulsar la creativitat en les empreses', Gerver ha reivindicat el paper de l'art a l'hora de generar reptes, preguntes i ruptura de regles.

"A tots ens eduquen per viure en un món segur", quan en realitat la situació ha canviat i la societat estable i segura no és tal, ha observat l'expert que ha destacat la necessitat que les empreses canviïn de mentalitat i punt de vista.

Segons Gerver --autor del llibre 'Change: change to love it, learn to lead it'--, les empreses han d'estimular els seus treballadors la consecució de noves experiències, canvis i aprenentatges diferents, i ha posat com a exemple el gegant informàtic Google i Pixar.

El pensador anglès, que ha treballat com a assessor de Google, Microsoft, Deloitte, Telefónica o Visa, ha celebrat que les organitzacions aprofiten cada vegada més les eines del món de les arts per millorar diferents aspectes de l'empresa.

La fundadora de CultHunting, Cristina Salvador, ha explicat que la jornada reunirà aquest any una vintena de propostes artístiques a la UPF Barcelona School of Management, que acollirà la trobada que es perfila com a un fòrum inspirador per a les companyies.

La trobada posarà a dialogar directius i artistes amb la finalitat d'estendre ponts i explorar el potencial de la cultura com agent transformador i motor d'innovació.

NO SÓN ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Les fórmules de treball plantejades per la iniciativa no es redueixen a activitats extraescolars, sinó que proposa projectes d'innovació basats en eixos que proposa l'art: l'emoció --com a capacitat de connexió--, abstracció --per veure nous punts de vista-- i disrupció --com a capacitat per qüestionar--.

Així, es plantegen rutes inspiradores per Barcelona per veure experiències de cocreació, disseny a petita escala, programes de lideratge, diàlegs entre artistes i directius per aconseguir que els segons plantegin les preguntes adequades i busquin solucions per múltiples vies.

El CultHunting Day se centrarà en els blocs de la innovació, la comunicació i les persones, i durant la jornada es compartiran les millors pràctiques aplicades per empreses de diferents sectors que, de manera pionera, han apostat amb èxit per l'art i la cultura com a catalitzador de transformació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés