Actualitzat 30/03/2017 22:29

Plensa protagonitza una "exposició íntima" i més orgànica a la Galeria Senda de Barcelona

"Barcelona es va distreure en general en la cultura", lamenta l'artista

BARCELONA, 15 nov. (EUROPA PRESS) -

L'escultor barceloní Jaume Plensa protagonitza una "exposició íntima" a la Galeria Senda de Barcelona que mostra escultures de cares de noies joves esculpides en un motllo de fusta que després passa a bronze per transmetre una nova estètica més orgànica, ha explicat l'artista en roda de premsa aquest dimarts.

L'exposició 'El bosc blanc', que es podrà visitar fins a final de gener, reuneix obres d'escala menor a la qual Plensa sol treballar i és un "homenatge a l'individu dins de la comunitat", que s'assembla a un bosc, que tots els arbres semblen iguals, però cadascun té les seves singularitats.

De la mateixa forma, ha dit que succeeix a la societat que "quan desapareix una persona, desapareixen països, continents i biblioteques: Tot l'imaginari que atresora al seu interior", ha observat l'escultor, que ha subratllat que l'exposició és íntima i busca el diàleg amb la persona visitant per completar-se.

Les obres han estat acabades aquest any i visibilitzen cares de noies joves esculpides en un motllo de fusta que després passa a bronze completades amb una base també de fusta i cobertes d'una pàtina blanca per inspirar serenitat, dolçor i aire de puresa.

Respecte als materials, ha destacat que no són una finalitat en si: "Mai he estat fidel a un material", ha comentat l'escultor, que fa poc va anunciar la seva decisió de cedir temporalment l'obra de 'Carmela' respecte del Palau de la Música Catalana.

L'artista ha acompanyat les escultures amb una acció a les parets que ha dibuixat cares juvenils realitzats amb grafit directament a la paret per embolicar l'exposició basada en cares reals de nenes.

NENES D'ENTRE 8 I 14 ANYS

"Sempre són nenes d'entre 8 i 14 anys, que és quan la bellesa canvia a velocitat increïble. Està en trànsit. Són nenes que ja no ho són, però que tampoc són dones", defensa Plensa, que sempre crea escultures amb els ulls tancats per transmetre la introspecció i espiritualitat.

En l'exposició, "les peces apareixen una mica aixecades perquè sembli que es reflecteixen en un terra líquid", en un exercici d'unificar l'arquitectura amb l'espai no només per mostrar obres, sinó per donar un perfum i energia especial, ha dit.

Segons Plensa, cadascuna de les obres --que oscil·len entre els 30.000 i els 380.000 euros-- té la facultat de sobreviure per si mateixa i podria viure en ambients hostils.

"Barcelona es va distreure en general en la cultura", ha lamentat l'escultor, preguntat per les tensions que genera la seva obra a l'àmbit de l'art contemporani de la capital catalana.

Al fil d'aquesta qüestió, s'ha referit a un acudit aparegut en la revista 'New Yorker' en què un faraó fa broma amb la possibilitat de passar a la història amb el que havia estalviat a la comunitat: "Tot el que està relacionat amb la cultura sembla que és car, i al polític li falta el coratge del risc de la cultura".

LA CULTURA: UNA "GRAN ABSÈNCIA"

"La cultura s'ha convertit en una gran absència, no només aquí, sinó a tot Espanya", ha deplorat Plensa, que ha opinat que quan no hi ha diners, es pot suplir amb la imaginació.

"Aquí o tots estan d'acord o mai es fa res", ha observat Plensa, que, al seu torn, ha elogiat la diversitat de postures i posicions, que ha dit que prefereix davant de la uniformitat.

De tota manera, ha remarcat la necessitat d'importar el rol de la societat civil americana que s'activen més iniciatives a través del suport dels ciutadans i les seves donacions en un exercici que promou la diversitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés