Publicat 18/04/2016 17:40

Pares i sindicats catalans demanen fer "objecció" a les proves de Primària

Colegio, escuela, aula, primaria, clase, niño
EUROPA PRESS

La Generalitat insisteix en què les avaluacions compleixen només amb la llei catalana

BARCELONA, 18 abr. (EUROPA PRESS) -

La Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (Fapac), la Xarxa d'Escoles Insubmises (XEI), sindicats, associacions de mestres i entitats han fet una crida aquest dilluns a fer "objecció" a les proves de tercer i sisè de Primària perquè, segons la seva opinió, estan vinculades amb la Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (Lomce), han explicat en roda de premsa.

En declaracions a Europa Press, la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ha tornat a negar rotundament que les proves tinguin cap vincle amb la llei estatal, i ha insistit en el fet que, a diferència de les proves de la Lomce, les catalanes no es publiquen en cap rànquing, i són corregides per la mateixa escola.

En el cas de Catalunya, es tracta del Consell Superior d'Avaluació qui dissenya les preguntes de les proves en funció del "currículum català", que compleix amb les obligacions previstes a la Llei d'Educació de Catalunya (LEC), han afegit les mateixes fonts.

Representants d'Ustec·Stes, CCOO, UGT, CGT, el SEPC, l'Associació de Mestres Rosa Sensat, ILP per l'Educació Pública, Assemblea Groga, En Comú Podem, la CUP i Sí que és Pot han demanat a les famílies no dur els seus fills a l'escola per evitar que facin les proves.

La XEI, que ha vist les proves com una "eina de privatització de l'educació", ha criticat pressions del departament a les direccions de les escoles per fer les proves com sigui i quan sigui.

Segons l'opinió de les diferents entitats, les proves externes són un "instrument fonamental" dels sistemes educatius basats en la competició per classificar les escoles i establir rànquings entre elles.

LLEI WERT

Segons la seva opinió, "Catalunya és, després de Madrid, el lloc on es desplega la llei Wert de manera més exemplar, i l'anul·lació de la funció decisòria dels Consells Escolars, el decret de direccions o les mateixes proves externes són exemples patents d'aquesta realitat".

Sobre el posicionament de la Generalitat que les proves responen a la LEC, les entitats han remarcat, finalment, que "el problema no és si les proves són de la Lomce o de la LEC, sinó que hi hagi proves externes estandarditzades i l'ús que es faci d'aquestes".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés