Actualitzat 01/03/2016 12:32

La NASA vol revolucionar la forma dels avions comercials

New Horizon Aviation
NASA

MADRID, 1 Març (EUROPA PRESS) -

   La NASA aposta per una nova era en l'aviació dràsticament més neta, silenciosa, i fins i tot més ràpida. Per a això, ha presentat un pla de deu anys amb finançament des del pressupost del 2017.

   Els enginyers aeronàutics de la NASA volen aconseguir grans metes en la reducció del consum de combustible, les emissions i el soroll dels avions per la manera com estan dissenyats, i la manera com operen a l'aire i a terra.

   Una peça interessant d'aquest pla de 10 anys és New Aviation Horizons, una empresa ambiciosa per dissenyar, construir i volar una varietat de vehicles de demostració de vol o 'x-plans'. La NASA destaca la seva llarga experiència a l'ús d'avions experimentals per posar a prova tecnologies avançades i dissenys revolucionaris, i per reduir el temps que triga la tecnologia a ser adoptada per la indústria i instal·lar-se al mercat.

   Les demostracions inclouen avenços en materials compostos lleugers que calen per crear estructures d'avions revolucionaris, un disseny avançat de turbina per millorar la propulsió i reduir el soroll dels motors a reacció, un disseny per reduir el soroll dels flaps de les ales i el tren d'aterratge i flaps de les ales que canvien de forma, i fins i tot recobriments per evitar l'acumulació de residus d'insectes en les ales. Els investigadors prediuen que tota aquesta nova tecnologia podria estalviar a la indústria aèria 225.000 milions de dòlars acumulats durant els primers 25 anys després de la seva posada en servei.

   "Estem al lloc correcte, en el moment adequat, amb les tecnologies adequades," ha dit Jaiwon Shin, administrador associat del Directori de Missions d'Investigació Aeronàutica de la NASA. "El potencial d'aquestes tecnologies no es pot implementar en la forma de tub i ales dels avions d'avui dia", ha explicat en un comunicat. "Necessitem els 'x-plans' per demostrar, de manera innegable, la manera com la tecnologia pot fer l'aviació més còmoda, reduir els retards i mantenir la seguretat dels usuaris del transport aeri".

   S'espera que un dels primers 'X-plans' tingui una forma de cos d'ala híbrid, en què el tub i ala convencionals es converteixen en una ala que s'integra al cos. Vola a la mateixa velocitat que els avions de transport comercial.

   Els motors estan en la part superior d'un fusellatge que és en si mateixa revolucionari, a causa de a la forma i el que es requereix per a la seva construcció per suportar les tensions de vol. Durant la dècada passada, la NASA i els seus socis han estudiat el rendiment i els beneficis de la configuració del cos d'ala híbrid usant computadores, túnels de vent i proves de vol no tripulats, fins i tot la subescala. Una gran quantitat de dades ja estan disponibles per dissenyar un 'X-plane' que posarà a prova el màxim nombre de tecnologies avançades.

   Altres 'x-plane' demostraran tecnologies específiques relacionades amb dissenys d'avions subsònics ultra eficients en vol, amb possibilitats que inclouen ales molt llargues però estretes, formes de propulsió elèctrica, un fusellatge de doble ample, o motors integrats en el vehicle.

   I en una primícia mundial, un altre 'x-plane' serà un vehicle supersònic de prolusió a raig que crema biocombustibles baixos en carboni i que genera detonacions sòniques silencioses que una persona a terra gairebé no sentirà.

   Els avions de New Horizons Aviation seran típicament aproximadament a mitja escala d'un avió de producció, tot i que alguns poden ser més petits o més grans, i és probable que siguin pilotats. El disseny i construcció prendrà diversos anys, amb vehicles que començaran a volar al voltant de 2020 depenent dels fons.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés