Actualitzat 14/12/2016 13:49

Més d'11.000 estudiants espanyols apliquen un programa per millorar rendiment en matemàtiques

Material Jump Math en una clase de un colegio de Barcelona
EUROPA PRESS

Jump Math creu que els resultats de Pisa mostren que "s'han perdut" tres anys

BARCELONA, 14 des. (EUROPA PRESS) -

Més d'11.000 estudiants de 89 centres escolars espanyols, tant públics com privats, apliquen el programa innovador d'ensenyament i aprenentatge de matemàtiques Jump Math, que pretén millorar els resultats dels alumnes en aquesta matèria.

Segons ha explicat aquest dimecres a Barcelona el director de Jump Math Espanya, Miquel de Paladella, el programa advoca pel descobriment guiat, la comprensió conceptual i la ciència cognitiva, i ha assegurat que cobreix Infantil, primària i fins a tercer d'ESO perquè consideren que "la importància és la base".

Aquest programa té origen al Canadà desenvolupat per experts i doctors en Matemàtiques --aquest curs és utilitzat per més de 175.000 estudiants al Canadà i els Estats Units-- i proposa als estudiants reptes per perdre la por a les matemàtiques.

Ha explicat que en un estudi que va fer el Centre d'Investigació Científica i Matemàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), fet a uns 4.000 alumnes que segueixen el programa, va mostrar una reducció de suspensos i una millora en la puntuació de 2,1 punts.

Una de les escoles que ha implantat el programa és l'Escola Virolai de Barcelona, el cap d'Àrea de Ciència i Tecnologia de la qual, José Luis Tourón, ha assegurat que ho van introduir malgrat no tenir mals resultats en matemàtiques, i que una de les coses més interessants és el "genial" material per al professor, aspecte en el qual ha coincidit la coordinadora de cicle inicial i mitjà de l'escola, Maria del Carmen Sáez.

ANÀLISIS DE PISA

De Paladella ha alertat dels resultats de l'últim informe Pisa, ja que mostra que dos de cada nou alumnes a Espanya no passen el nivell mínim per "participar plenament a la societat moderna", i només set de cada 100 poden aspirar a una carrera científic-tècnica.

L'expert ha advertit que des del 2003 el percentatge d'alumnes que no supera el nivell 2 de Pisa --nivell bàsic-- es manté estable sobre el 22% a Espanya --un 17% a Catalunya--, de manera que ha dit que amb l'últim informe són "tres anys més perduts".

Alhora, ha assegurat que aquells que aconsegueixen els nivells superiors 5 i 6 representen el 7% a Espanya --un 11% a Catalunya--, pel que creu que un programa "contrastat" i aplicat al Canadà i els Estats Units com Jump Math podria ajudar a millorar rendiment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés