Jump Math creu que els resultats de Pisa mostren que "s'han perdut" tres anys
BARCELONA, 14 des. (EUROPA PRESS) -
Més d'11.000 estudiants de 89 centres escolars espanyols, tant públics com privats, apliquen el programa innovador d'ensenyament i aprenentatge de matemàtiques Jump Math, que pretén millorar els resultats dels alumnes en aquesta matèria.
Segons ha explicat aquest dimecres a Barcelona el director de Jump Math Espanya, Miquel de Paladella, el programa advoca pel descobriment guiat, la comprensió conceptual i la ciència cognitiva, i ha assegurat que cobreix Infantil, primària i fins a tercer d'ESO perquè consideren que "la importància és la base".
Aquest programa té origen al Canadà desenvolupat per experts i doctors en Matemàtiques --aquest curs és utilitzat per més de 175.000 estudiants al Canadà i els Estats Units-- i proposa als estudiants reptes per perdre la por a les matemàtiques.
Ha explicat que en un estudi que va fer el Centre d'Investigació Científica i Matemàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), fet a uns 4.000 alumnes que segueixen el programa, va mostrar una reducció de suspensos i una millora en la puntuació de 2,1 punts.
Una de les escoles que ha implantat el programa és l'Escola Virolai de Barcelona, el cap d'Àrea de Ciència i Tecnologia de la qual, José Luis Tourón, ha assegurat que ho van introduir malgrat no tenir mals resultats en matemàtiques, i que una de les coses més interessants és el "genial" material per al professor, aspecte en el qual ha coincidit la coordinadora de cicle inicial i mitjà de l'escola, Maria del Carmen Sáez.
ANÀLISIS DE PISA
De Paladella ha alertat dels resultats de l'últim informe Pisa, ja que mostra que dos de cada nou alumnes a Espanya no passen el nivell mínim per "participar plenament a la societat moderna", i només set de cada 100 poden aspirar a una carrera científic-tècnica.
L'expert ha advertit que des del 2003 el percentatge d'alumnes que no supera el nivell 2 de Pisa --nivell bàsic-- es manté estable sobre el 22% a Espanya --un 17% a Catalunya--, de manera que ha dit que amb l'últim informe són "tres anys més perduts".
Alhora, ha assegurat que aquells que aconsegueixen els nivells superiors 5 i 6 representen el 7% a Espanya --un 11% a Catalunya--, pel que creu que un programa "contrastat" i aplicat al Canadà i els Estats Units com Jump Math podria ajudar a millorar rendiment.