Publicat 18/12/2016 13:19

Méndez de Vigo veu possible el Pacte Educatiu però que "no es pot aspirar a regular tot"

Méndez de Vigo
EUROPA PRESS

MADRID, 18 des. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, s'ha mostrat aquest diumenge "convençut" que el pacte educatiu per desenvolupar una legislació sobre ensenyament consensuada amb partits i amb el sector es portarà finalment a terme.

"Estic satisfet que aquesta idea, que en algun moment semblava una utopia, després tots els altres partits l'han incorporat als seus programes. Ara hem posat les vies per portar a terme aquest pacte. Aquest dimecres se'n va a convalidar el Decret Llei que ajorna els calendaris d'implantació de la LOMCE", ha indicat en un acte del PP a Madrid sobre el projecte d'un Pacte Educatiu.

El ministre ha indicat que el PP ja defensava la necessitat d'assolir un pacte educatiu abans de les eleccions del 20 de desembre de 2015, perquè "ho demanava la ciutadania" i perquè "els paradigmes han canviat" amb la irrupció de les noves tecnologies, i ha posat èmfasi que l'actual disposició del Govern a modificar la LOMCE no té a veure amb els resultats electorals, que han acabat amb la majoria absoluta que ostentaven els populars al Congrés.

Així, s'ha mostrat convençut que l'acord s'aconseguirà "mitjançant passets" per arribar a "grans objectius" i ha reivindicat la necessitat de tenir les famílies i professors per portar a terme la reforma, a més del treball de la subcomissió de la cambra baixa encarregada de debatre un possible acord.

"NO ES POT ASPIRAR A REGULAR-LO TOT"

En qualsevol cas, ha advertit que, amb vista a reformar la LOMCE, "no es pot aspirar a regular-lo tot", quelcom que, segons assenyala, "va aprendre durant la seva primera etapa" com a ministre, cartera en la qual va succeir a José Ignacio Wert abans que acabés la legislatura que va començar el 2011 i durant la que es va elaborar la nova llei d'educació.

Méndez de Vigo ha advocat per "donar llibertat" a les comunitats autònomes en el pla educatiu perquè "no és el mateix una comunitat autònoma com la Rioja que una altra com Castella i Lleó" perquè totes dues tenen "problemes i reptes diferents" i així també els seus estudiants i els centres educatius.

Alhora, ha subratllat la importància que, segons la seva opinió, té dotar d'autonomia també als propis centres i de "confiar en els professors perquè són els qui millor saben el que han de fer".

En aquest sentit, ha posat com a exemple el debat sobre si els nens haurien de tenir o no deures extraescolars. Per al ministre, "regular els deures per llei no le sembla una bona idea", i opina que "han de ser els centres i les famílies" els qui estudiïn la conveniència o no dels deures conforme a la situació de cada centre educatiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés