Actualitzat 29/05/2017 18:48

Mediapro repassa en una exposició interactiva les seves produccions i avanços tecnològics

Una de les instal·lacions de l'exposició 'Mediapro Live'
EUROPA PRESS

BARCELONA, 29 maig (EUROPA PRESS) -

La productora Mediapro repassa en una exposició interactiva en el Palau Robert de Barcelona la seva història, les seves produccions i els seus avanços tecnològics per mostrar que és una creadora de continguts "més enllà del futbol".

En la presentació de 'Mediapro Live, la revolució en directe', que es podrà veure des d'aquest dimarts fins al 24 de setembre a Barcelona per després viatjar a Madrid, els socis fundadors de la productora Tatxo Benet i Jaume Roures han assegurat: "No es coneix tot el que fem ni la dimensió del que fem".

Pantalles tàctils en les quals es poden resoldre preguntes sobre les produccions de Mediapro; entrar amb tecnologia 3D en un plató; un espai de realitat virtual en el qual poden pintar la cúpula de l'ONU a Ginebra, i una visita a una unitat mòbil són alguns dels apartats de l'exposició.

Un altre dels àmbits de l'exposició és la possibilitat de ser 'entrevistat' pel Gran Wyoming o Clara Segura, en una instal·lació que mostra com l'espectador "es pot relacionar amb la televisió, però que aquesta va a la seva", ha dit Roures.

A un altre espai apareixen rostres relacionats amb produccions de la cadena com els directors de cinema Woody Allen, Isabel Coixet i Manuel Huerga, l'actor Pepe Rubianes i els entrenadors Johan Cruyff, Jorge Valdano i Pep Guardiola, entre molts altres.

Roures ha remarcat que l'exposició vol mostrar que Mediapro no solament és futbol --"Som qui fa més pel·lícules, més documentals i més entreteniment", ha dit--, i ha assenyalat que aquest últim cap de setmana ha fet programació per 16 cadenes diferents a Espanya.

No obstant això, una carpa en els jardins del Palau Robert projecta un vídeo en el qual es repassa el que suposa la producció d'un FC Barcelona-Reial Madrid, un partit al qual destinen 57 càmeres i 400 professionals.

En aquest sentit, Roures ha recordat que la denominada 'guerra del futbol' ja va acabar, i que l'esperit que s'ha quedat enrere és que "abans es pagava 12 euros per un partit i ara es paguen 12 euros al mes per tots els partits".

"ORGULLOSOS"

Ha afirmat que Mediapro és una mostra que si hi ha projecte i es treballa es pot tirar endavant: "Estem orgullosos i el país hauria d'estar-ho".

Per la seva banda, Benet ha reivindicat la diversitat de continguts que produeix la companyia catalana, que compta amb 5.094 treballadors, i que és pionera a adaptar-se a la revolució tecnològica.

Ha remarcat que s'està davant una revolució de continguts en la qual la multiplicitat de pantalles fa que la demanda sigui enorme, a la qual cosa Roures ha afegit que això no va en detriment de la televisió tradicional, que seguirà sent un actor important.

Benet ha recordat que el fet que hi hagi una multiplicació de pantalles no va en detriment de la qualitat, sinó al contrari, ja que les cadenes requeriran inversió en continguts i producció per diferenciar-se.

L'exposició, que s'inaugura aquesta tarda amb la presència del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, es completarà amb una programació en la carpa en la qual es mostraran algunes de les pel·lícules i documentals produïdes per Mediapro.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés