Actualitzat 31/03/2017 10:54

Mediapro advoca per un impuls en la producció de continguts internacionals

Benet demana que es reclami a plataformes com Netflix i HBO sensibilitat amb el català

BARCELONA, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

El soci gestor de Mediapro, Tatxo Benet, ha apostat aquest dimecres perquè el grup audiovisual doni un impuls als seus continguts internacionals i sigui capaç de produir sèries d'àmbit internacional per a les noves plataformes.

En una conferència al Fòrum de la Comunicació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), ha assegurat que actualment existeix una "necessitat de continguts" per a les cadenes de televisió i plataformes, i que és una oportunitat perquè les empreses productores creixin.

Com a exemple, Benet ha remarcat que les cinc principals distribuïdores de continguts nord-americanes, com ESPN, Netflix, Amazon, HBO, NBC i CBS, tenen previst destinar més de 30.000 milions de dòlars a continguts, una qüestió que s'ha d'aprofitar.

"Els continguts tenen un gran futur com a entreteniment global i el mercat global és que ens hem de dirigir els propers anys", ha sostingut Benet, per a qui la televisió s'ha democratitzat i s'ha fet més oberta.

Benet ha afirmat que la televisió ha deixat de ser el que era, "és una manera de fer arribar continguts al públic", que els pot rebre en múltiples plataformes, i ha considerat que el futur serà profitós per a aquelles empreses que se sàpiguen adaptar a les noves demandes de continguts i plataformes.

Ha assegurat, per exemple, que anys enrere era impensable que hi hagués interès per retransmetre per televisió el mundial sub-20 femení que s'ha celebrat a Papua Nova Guinea, però que s'ha fet: "Hi ha necessitat de continguts".

Alhora, ha negat que el fet que hi hagi multiplicitat de pantalles vagi en detriment de la qualitat, i ha assenyalat les sèries que es produeixen actualment són productes d'una gran qualitat tècnica i de guió.

Tatxo Benet ha assegurat que una qüestió que el preocupa de la implantació de Netflix o HBO és que suposi un retrocés de l'ús del català en els mitjans, per la qual cosa ha demanat a la societat que demandi les plataformes continguts en aquesta llengua: "Són susceptibles", ha assegurat.

TVC

Sobre la situació de TV3 --cadena en la qual va treballar--, ha remarcat que té una "funció social" com a eina principal perquè el català sigui una llengua de prestigi, i ha subratllat el desavantatge que suposa el fet d'haver de competir amb cadenes dirigides als 45 milions d'habitants en lloc de a set.

Ha criticat la demagògia amb la qual s'afronta el debat del que costa TV3, i ha assegurat que tant la societat com els mateixos treballadors han de fer un "esforç" i ser conscients de la importància de la funció social de la cadena.

Alhora, s'ha mostrat convençut que quants millors siguin els teus continguts respecte als de la competència, més elevada serà l'audiència.

El soci gestor de Mediapro no s'ha mostrat favorable als intents d'harmonització de l'audiovisual europeu, i ha considerat que a Europa "no existeix un mercat audiovisual únic", sinó diferents realitats i cultures.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés