Actualitzat 10/01/2017 14:06

Maria de Medeiros: "Perquè el personatge sigui real ha de tenir la seva part de misteri"

Maria de Medeiros
EUROPA PRESS

La Filmoteca la homenatja en un cicle amb 15 pel·lícules

BARCELONA, 10 gen. (EUROPA PRESS) -

L'actriu, directora de cinema i cantant portuguesa Maria de Medeiros ha defensat aquest dimarts que "perquè el personatge sigui real ha de tenir la seva part de misteri" a l'hora d'interpretar-lo.

En roda de premsa, ha explicat que en la interpretació de personatges intenta sintetitzar diverses escoles i que el seu mètode és no pretendre saber-ho tot dels personatges ni tenir una actitud dictatorial amb ells: "No ho sabem tot dels altres", ni dels amics, amants ni nosaltres mateixos, ha afegit.

L'actriu protagonitza la retrospectiva 'Maria de Medeiros, el somriure més dolç' a la Filmoteca de Catalunya, amb 15 títols que posen en relleu tots els seus registres des de dimecres 11 de gener a divendres de 10 febrer.

Per a ella, aquest tipus de retrospectives --que ja ha protagonitzat a Portugal i el Brasil-- són un "incentiu per seguir", i ha assegurat que en aquest cas l'homenatge de la Filmoteca confirma una relació afectuosa amb Barcelona.

"Em vaig casar amb un català i les meves filles són catalanes. He viscut els tres últims anys a Barcelona i he començat a filmar coses quotidianes", ha explicat la directora, alegre de poder ensenyar el seu treball al públic local, amb cintes poc vistes com 'Je ne suis pas mort' i 'Viaje a Portugal'.

BIGAS LUNA

Sobre el seu paper en la pel·lícula del barceloní Marcel Barrena '100 metres', Medeiros ha celebrat tornar a rodar amb un equip català --i retrobar-se amb l'actor Karra Elejalde-- després del seu treball amb Bigas Luna, 'Huevos de oro', sobre el qual ha dit: "Em va fer descobrir aquest país i les cultures de la península ibèrica. Li dec molt. Encara m'enamora i em fascina".

Sobre el seu treball com a directora al film sobre crítics cinematogràfics 'Je t'aime... moi non plus: artistes et critiques', ha explicat que li fascina explorar la relació amb l'obra d'art, després de constatar "passió" per part dels crítics amb els quals va compartir sala quan va ser jurat del Festival de Canes (França).

Per a l'actriu, "sembla una comunió en la qual la persona que hi ha al costat rebrà el mateix, i per a res és així", i ha considerat que un dels grans plaers és discutir després.

'PULP FICTION'

Preguntada pels seus records del rodatge de 'Pulp Fiction' amb Quentin Tarantino, ha explicat que ha tingut la sensació d'estar gravant una pel·lícula d'autor i un objecte experimental "amb un guió immens i extraordinàriament complex i de gran qualitat literària".

"Tots sabíem que anava a ser gran a nivell artístic, però no sabíem el nivell mundial que anava a tenir", ha detallat Medeiros, que ha assenyalat que abans mai havia interpretat un paper amb tanta rellevància.

Una altra de les anècdotes de la seva carrera que ha destacat ha estat el rodatge de 'The saddest music in the world', de Guy Madin, en què no va avisar que estava embarassada i va resultar ser una "experiència extrema" de gravar a -20 graus, de manera que va acabar confessant.

Sobre la crítica política de Meryl Streep en els Globus d'Or, ha lamentat que "es troba a faltar un veu de la consciència", i que la societat s'oblida ràpid del seu passat: "Per no repetir errors n'hi hauria prou amb comparar situacions.

Preguntada pel masclisme en la seva carrera, ha assegurat sentir-ho "tota l'estona", i si bé amb 21 anys va rodar en una caserna 'Capitans d'abril' sense cap tipus de problema, sí va sentir masclisme en endinsar-se en el món del cinema per part de la indústria, la premsa i el món polític.

"Vaig pensar que la lluita havia estat feta per les nostres mares, però ara les nostres filles són víctimes del masclisme", ha criticat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés