Actualitzat 30/03/2017 16:30

La Marató de TV3 dedicarà la 25a edició a l'ictus i a les lesions medul·lars i cerebrals

La campanya de sensibilització apel·la els ciutadans a treure el "millor costat"

SANT JOAN DESPÍ (BARCELONA), 8 nov. (EUROPA PRESS) -

La Marató de TV3 arribarà aquest any a la 25a edició amb l'objectiu de recaptar fons per a la investigació sobre l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques, mitjançant el programa solidari que s'emetrà el 18 de desembre i que presentaran els periodistes Ramon Pellicer i Helena Garcia Melero.

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, i el director de la Fundació La Marató, Lluís Bernabé, han presentat aquest dimarts en roda de premsa a les instal·lacions de TV3 les dades sobre la incidència i la importància de l'ictus i de les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques, així com la campanya de difusió i sensibilització de La Marató d'aquest any.

A Catalunya, l'ictus és la primera causa de mort en dones i la tercera en homes, i sovint provoca una paràlisi de mig cos i dificultats per parlar o comprendre correctament, segons ha informat La Marató.

MALALTIA LETAL

El director del Pla Director de la Malaltia Vascular Cerebral de la Conselleria de Salut de la Generalitat, Miquel Gallofré, ha explicat que l'ictus "és una de les tres malalties més letals del món i a Catalunya hi ha més de 13.000 ingressos cada any".

El cap de l'àrea de Lesió Medul·lar de l'institut Guttmann, Joan Vidal, ha manifestat que les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques es produeixen "quan es rep un cop fort al crani o a la columna vertebral, que danya el cervell o la medul·la espinal, i molts afectats queden amb discapacitat".

Com a prèvia a l'emissió del programa solidari, TV3 ha posat en marxa a partir d'aquest dimarts una campanya de difusió de La Marató, amb un anunci produït per Ogilvy Barcelona en què el protagonista és un nen que se solidaritza amb la seva mare, afectada per una paràlisi.

L'eslògan de la campanya de difusió és 'Tots tenim un costat bo. O molt bo', que fa referència a un dels efectes de l'ictus, com és la paràlisi d'una part del cos, i que apel·la la ciutadania a treure "el millor costat", segons el director de màrqueting de la CCMA, Dani Reyes.

CAMPANYA DE DIVULGACIÓ

La Marató també farà una campanya de divulgació amb al voltant de 5.000 conferències a centres educatius, biblioteques i centres cívics a càrrec de 350 professionals de la salut i preveu l'organització de més de 3.000 activitats populars als carrers amb motiu de l'emissió del programa solidari.

El director de la Fundació La Marató, Lluís Bernabé, ha destacat que aquest any el programa arriba a la 25a edició i que, amb motiu d'aquesta efemèride, es publicarà un disc doble amb 14 temes nous i un recopilatori d'11 cançons d'edicions anteriors votades per l'audiència.

A més, s'editarà un llibre especial amb un relat coral a càrrec dels presentadors de totes les edicions del programa i relats d'autors que giren al voltant d'experiències personals amb les malalties tractades aquest any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés