Actualitzat 29/03/2017 23:22

El Lliure acollirà una versió infantil musicada del 'Llibre de les bèsties' de Ramon Llull

BARCELONA, 19 oct. (EUROPA PRESS) -

El Teatre Lliure de Barcelona acollirà del 22 d'octubre al 13 de novembre una versió infantil en format musical del 'Llibre de les bèsties' de Ramon Llull, dirigida per Marc Rosich amb composició musical de Clara Peya, en el marc del concurs convocat pel 700 aniversari de la mort de l'escriptor i dins del cicle 'El Lliure dels nens'.

En roda de premsa aquest dimecres, Rosich ha explicat que la primera dificultat amb què es van trobar va ser que el text de Llull no va ser escrit originalment per a nens sinó que es tracta d'un manual de política que l'autor va escriure per ajudar Felip IV de França a dirigir la cort.

Al final l'han convertit en una peça, d'estil cabaret, amb una música "que t'emportes a la dutxa i et despertes amb ella però que al mateix temps és d'una gran complexitat", ha explicat Rosich.

Han adaptat les disputes descrites en el llibre a la cort dels animals entre herbívors i carnívors i les han portat a un 'foodtrack' --restaurant mòbil-- on hi ha hamburgueses de diferents gustos.

A partir de les pugnes que hi ha entre els clients pel menjar, els amos del restaurant recorden la història del 'Llibre de les bèsties', s'obre el 'foodtrack' i es trasllada el públic al món dels animals.

Lluny de seguir tòpics, el món animal és un "cabaret atemporal" on conviuen elements de diferents estils musicals i cada personatge representa el seu animal caracteritzat seguint la moda de cada estil, amb petits elements que porten al fàcil reconeixement de l'animal que representen.

La representació és un musical, amb interpretació en directe, tot i que entre cançons hi ha diàlegs, amb el piano de fons, i la música també serveix d'element per diferenciar quan la història transcorre en el món animal o en el món dels 'humans', on es fa el silenci i deixa d'haver música.

PÚBLIC INFANTIL

Peya ha explicat que les cançons estan dirigides a nens però no ha volgut que fossin fàcils, encara que ho semblen, perquè ha treballat amb la premissa que per atreure als nens no cal que sigui música senzilla sinó que poden enganxar-se amb qualsevol cosa.

"Vam començar a treballar amb tres cançons de Clara (Peya)", ha sostingut Rosich, i van posar en marxa la resta de l'equip: el vestidor a càrrec de Núria Llunell, l'escenografia amb Laura Clos i la coreografia de Roberto G. Alonso; de manera que van crear un equip de gent amb qui havien treballat anteriorment i eren de confiança.

La resta del repartiment el formen Queralt Albinyana, Maria Santallúsia, Laura Aubert, Marc Pujol, Joan Vázquez, Toni Viñals i Jorge Velasco.

La representació també té un rerefons educatiu, ensenyant els nens a través de bromes que el català es parlava diferent en el passat i s'usaven altres paraules, ha assenyalat Rosich.

El concurs ha rebut 15 adaptacions i es van quedar amb tres entre el desembre i gener del 2017, quan un jurat va escollir la versió musicada que aquests dies es podrà veure al Lliure.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés