Actualitzat 13/07/2016 12:19

L'ICS crea una app de missatgeria instantània per als seus professionals

La aplicación WhatsICS
ICS

BARCELONA, 13 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Català de la Salut (ICS) ha posat en marxa una aplicació mòbil de missatgeria instantània dirigida als professionals de la institució, que permet intercanviar missatges de manera segura, crear grups de treball i adjuntar imatges, notes de veu i altres arxius i que ja s'han descarregat més de 500 persones.

Tota la informació que s'envia a través de l'aplicació, batejada com a WhatsICS i desenvolupada per informàtics de l'empresa pública, està xifrada i les dades es guarden en servidors propis, de manera que es garanteix la confidencialitat, ha informat aquest dimecres l'ICS en un comunicat.

Un dels grups pioners a utilitzar el WhatsICS ha estat la Unitat d'Atenció al Pacient Crònic de l'Equip d'Atenció primària de Tona (Barcelona), els cinc treballadors del qual utilitzen habitualment l'app com a eina de comunicació assistencial.

El tècnic de salut del Servei d'Atenció primària Osona, Xavier Marín, ha coordinat un estudi sobre l'ús que fa de l'app aquesta unitat, i que conclou que el 88% de les consultes clíniques realitzades a través del WhatsICS es van resoldre sense necessitat que cap professional es desplacés al domicili dels pacients.

L'estudi va tenir en compte més de 2.200 missatges enviats entre els membres de l'equip durant 18 setmanes, amb una mitjana diària de 31 missatges i de 4,53 pacients involucrats, i va ser el col·lectiu infermer el que va enviar més missatges; la majoria dels arxius enviats han estat analítiques, plans de mediació i imatges dermatològiques.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés