Publicat 26/02/2016 14:47

L'Estat respon a Catalunya que no envaeix competències amb l'avaluació final de Primària

Soraya Sáenz de Santamaría en rueda de prensa posterior al Consejo de Ministros
EUROPA PRESS

MADRID, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres una resolució per la qual rebutja el requeriment d'incompetència formulat per la Generalitat de Catalunya sobre la regulació de les avaluació final de primària i diu que el Govern espanyol ha actuat dins de les competències que li permet la Constitució.

En aquest requeriment, la Generalitat estimava que el decret que regula les característiques generals de les proves de l'avaluació final d'Educació Primària, establerta en la Lomce, i aprovat el novembre del 2015, vulnera les competències autonòmiques en matèria educativa, així com les competències lingüístiques.

"El Govern espanyol rebutja el requeriment plantejat, ja que a cada moment ha actuat dins del marge que li permet la competència invocada en la Constitució Espanyola".

És a dir, l'"establiment de les normes bàsiques per al desenvolupament de l'article 27 de la Constitució", i amb respecte a les previsions de la Llei Orgànica d'Educació, on deixa clar que el Govern espanyol, prèvia consulta a les comunitats autònomes, estableix els criteris d'avaluació i les característiques generals de les proves", ha indicat la vicepresidenta de l'executiu en funcions, Soraya Sáenz de Santamaría, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

La número dos de l'executiu ha recordat que l'avaluació final de primària té "caràcter informatiu i orientador", a diferència de les avaluacions d'ESO i Batxillerat, que cal aprovar per a l'obtenció del títol en les dues etapes, i en les que el Ministeri d'Educació estableix per a tot el sistema educatiu espanyol els criteris d'avaluació, les característiques de les proves, el seu disseny i el seu contingut per a cada convocatòria.

El Govern estatal indica també en la resposta al requeriment de la Generalitat que el decret que regula les proves de l'avaluació de primària tampoc vulnera les competències que sobre llengua cooficial ostenta l'executiu català.

En aquest sentit, recorda que no es determina l'obligació d'utilitzar el català o castellà en les proves d'avaluació que es refereixin a assignatures diferents de Llengua Castellana i Literatura, Primera i Segona Llengua Estrangera i Llengua Cooficial i Literatura, sinó que permet que siguin els pares, mares o tutors legals els que determinin quina serà la llengua utilitzada pels alumnes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés