Publicat 21/04/2016 13:23

Les vendes de dermofarmàcia creixen un 6% en un any en les farmàcies espanyoles

N.Bosch (COFB), J.Pey (Anefp), C.Tiemblo (CGCOF) y C.Almarza (IMS Health)
EUROPA PRESS

L'Associació d'Autocura de la Salut organitza un fòrum a Barcelona

BARCELONA, 21 abr. (EUROPA PRESS) -

L'àmbit de la dermofarmàcia ha crescut un 6% en els volums de venda de les farmàcies entre març de 2015 i març de 2016, amb els productes facials i protecció solar per a adults com categories principals, ha explicat la directora general d'IMS Health Espanya, Concha Almarza en la jornada COCOS Day de l'Associació d'Autocura de la Salut (Anefp), que se celebra aquest dijous al col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona (Cofb).

Amb dades de 5.000 farmàcies espanyoles, ha explicat que des de mitjan 2013 el mercat de la cura de la salut ha crescut i s'ha accelerat en les farmàcies, i va guanyant pes situant-se prop del 28,5% del total del mercat d'autocura, un percentatge que ho situa entre els països europeus amb més pes.

Almarza ha considerat que el futur de la farmàcia vindrà definida per la recomanació i els serveis que ofereix, en un mercat canviant, un client que vol ser aconsellat i un entorn de la pròpia farmàcia que es va redefinint.

Ha explicat que la venda en línia d'aquest tipus de productes no supera volums significatius, i sol al voltant d'un 4% d'establiments de farmàcia tenen presència en venda en línia.

El director general d'Anefp, Jaume Pey ha destacat que el Cocos Day és un fòrum que reuneix la indústria i els farmacèutics per dialogar i fer un "diagnòstic" de la dermofarmàcia a l'oficina de farmàcia.

"SITUACIÓ PRIVILEGIADA"

La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Núria Bosch, ha ressaltat el creixement de la dermofarmàcia dins de les oficines, i ha afirmat que el farmacèutic té "una situació privilegiada" per unir salut i farmàcia ,i ha valorat que el client tingui en compte el consell professional del farmacèutic.

Bosch ha destacat que el COFB ha posat en marxa d'un portal per alertar dels efectes adversos de productes, de manera que possibilita respostes ràpides als clients i dels laboratoris, i ha explicat que el col·legi preveu posar en marxa una campanya al costat de l'Hospital Clínic per conscienciar del càncer de pell.

La vocal de Dermofarmàcia del Consell General del Col·legi Oficial de Farmacèutics (CGCOF), Cristina Tiemblo, ha subratllat les bones dades en la farmàcia en aquest àmbit malgrat la crisi, i que la dermofarmàcia té un enorme potencial en què cal tenir confiança en els productes que es comercialitzen.

Tot i això, ha alertat que altres canals que han patit més la crisi "s'estan posant les piles", i ha advocat per oferir un entorn de prestigi, col·laborar amb altres professionals sanitaris i pacients, aprofitar l'oferta formativa i establir campanyes per conscienciar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés