BARCELONA, 30 des. (EUROPA PRESS) -
Els usuaris que facin una consulta al telèfon d'atenció ciutadana 012 veuran reduït un 50% de mitjana el cost de la seva trucada a partir de l'1 de gener del 2017, ha informat aquest divendres la Conselleria de Presidència de la Generalitat.
Les noves tarifes del telèfon d'atenció ciutadana de la Generalitat estableixen un cost fix equivalent al d'una trucada nacional de 160 segons, independentment del temps que duri, i l'import variarà segons les tarifes que cada companyia apliqui en els seus contractes de servei per una trucada de 160 segons.
A partir de l'1 de gener el telèfon 93 214 21 24 substituirà l'actual 902 400 012 per les trucades que es facin des de fora de Catalunya.
El 012 és el servei telefònic d'informació general administrativa adreçat a la ciutadania, que amb els anys s'ha anat transformant en una plataforma multicanal que gestiona l'atenció ciutadana.
Durant el 2016, el telèfon 012 ha atès més d'un milió de consultes i l'índex de satisfacció dels usuaris és de 4,67 sobre 5, i el contracte, ofert per una empresa especialitzada, té un cost de 3,3 milions d'euros anuals a càrrec dels Pressupostos anuals de la Generalitat.