Les seves vendes es disparen aquest any un 204% a Amazon.es
BARCELONA, 2 gen. (EUROPA PRESS) -
Les joguines STEM, relacionades amb la ciència, tecnologia i matemàtiques, són la nova tendència aquest Nadal a Espanya, ja que cada vegada més pares compren aquest tipus d'articles, com equips de construcció o muntatge, per fomentar la creativitat dels seus fills perquè adquireixin habilitats científiques mentre es diverteixen.
Segons xifres d'Amazon.es, les vendes d'aquest tipus de jocs al seu portal a Espanya s'han més que triplicat respecte de l'any passat i demostren que aquesta categoria comença a penetrar amb força en el mercat espanyol després d'haver-se consolidat en països anglosaxons.
Els favorits entre els nens espanyols són els jocs d'equips de construcció, els de lògica amb figures, els de familiarització amb les matemàtiques i els muntatges de robots.
I entre aquesta categoria destaquen un cub de 100 peces de construcció ecològic; l'Smart IQ Juego de Ingenio; Lego Creator, excavadora; Lego Classic, una caixa de construcció creativa, i l'Asmodde Dobble, un joc de rapidesa i reacció amb cartes.
"Els pares mostren interès que els seus fills i filles adquireixin habilitats científiques des de petits i veuen en el joc una eina molt útil per preparar-los per a un futur més tecnificat, analític i tecnològic", ha explicat a Europa Press la responsable de la botiga de Joguines d'Amazon.es, Maria Baquedano.
Segons destaca, comencen a veure que en un món tecnològic els perfils científics i les habilitats analítiques cada vegada són més demandats en l'àmbit laboral, i el joc pot convertir-se en una via efectiva per promocionar vocacions.
STEM Toys és l'acrònim en anglès de joguines relacionades amb la Ciència (Science), Tecnologia (Technology), Enginyeria (Engineering) i Matemàtiques (Mathematics) i estan recomanats per a nens a partir de 3 anys.
Amazon.es té una botiga especial de joguines STEM, on hi ha més de 230 articles diferents d'aquest tipus.
DESPERTANT VOCACIONS
Els sociòlegs coincideixen a destacar que apostar per aquests jocs s'ha convertit en una nova forma de promocionar vocacions científiques a través del joc.
Als Estats Units, per exemple, les vendes d'aquest tipus de joguines van augmentar un 35% el 2013, un 51% el 2014, i un 63% el 2015, un ritme de creixement que segons apunten avala la tendència creixent d'aquest fenomen.