Actualitzat 07/03/2017 11:58

Les dones tenen el 28,7% del temps de paraula en els informatius catalans

El president del CAC Roger Loppacher, al Parlament
Europa Press

BARCELONA, 7 març (EUROPA PRESS) -

Les dones suposen el 28,7% del temps de paraula dels informatius dels principals mitjans audiovisuals catalans, segons un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), amb motiu del Dia Internacional de les Dones aquest dimecres.

El CAC ha analitzat els 'TN Migdia' i 'TN Vespre' de Tv3, 'L'informatiu migdia' de TVE Catalunya, '8 al dia' de 8tv, 'Catalunya migdia' de Catalunya Ràdio i '14/15' de Rac1 el 2016, ha informat aquest dimarts l'organisme regulador.

En el cas de Tv3, les dones van tenir el 31,1% del temps de paraula dels dos principals teleinformatius, mentre que a TVE Catalunya suposen el 29,8% i a l'espai de Catalunya Ràdio el 26,4%.

Els mitjans privats van oferir una presència de veus de dones més baixa: 8tv els va dedicar un 25,8% del temps de paraula de l'informatiu '8 al dia', mentre que Rac1 va emetre un 24,7% de veus femenines en l'informatiu '14/15'.

Un altre aspecte analitzat fa referència a la condició sota la qual parlen: els homes copen els rols professionals i les dones només superen els homes en el rol d'actors ocasionals, que no tenen un rol específic.

Les dones tenen un rol superior a la mitjana --28,7%-- al món associatiu (36,5%) i l'ensenyament (29,2%), i la pitjor presència l'obtenen en l'àmbit de la religió (5,3%).

UN DE CADA QUATRE MINUTS

L'informe també constata que la presència de les dones en l'àmbit polític és inferior a la mitjana, amb un 24,8%, la qual cosa equival al fet que de cada 4 minuts de declaracions, 3 minuts els fan homes i 1 dones.

No obstant això, la presència de les dones polítiques s'incrementa si el que s'analitza són els programes de debats, on la mitjana arriba al 41,6%, sent Tv3 on aconsegueix un 47,3%.

Les dones tenen menor presència en temps de paraula que els homes en tots els àmbits temàtics, i només en el de l'educació i l'ensenyament tenen un percentatge comparable al dels homes, 49,4% per 50,6%, respectivament.

El segon àmbit amb més presència és el de societat, amb un 42%, i els que menys són la crònica política, amb el 23,1%, economia i negocis, amb un 22,5%, i ciència i tecnologia, amb un 21,4%.

El CAC ha instat els mitjans a continuar treballant per aconseguir una representació igualitària i llunyana a estereotips sexistes, i ha considera que, amb aquestes dades, s'ha avançat però queda "molt de camí per recórrer".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés