Actualitzat 23/02/2017 15:14

Juanjo Giménez, nominat a l'Oscar: "El premi és un referent en la indústria però per a mi no és una gran diferència"

Juanjo Giménez
JUANJO GIMÉNEZ/ CHANCE

MADRID, 23 febr. (EUROPA PRESS) -

"L'Oscar és el referent en la indústria, però per a mi no suposa una diferència important", ha manifestat el cineasta barceloní Juanjo Giménez, nominat a l'Oscar al Millor curtmetratge per la cinta 'Timecode', guardonada amb la Palma d'Or en la passada edició del Festival de Cannes i recentment en els Premis Goya.

Segons ha indicat Giménez en declaracions a Europa Press, en conversa telefònica des de Los Angeles, "el punt clau" va ser haver estat nominats, perquè va suposar la "diferència" entre "viure tota l'experiència o quedar-se fora", per la qual cosa creu que no és tan rellevant guanyar o no l'Oscar.

Abans de conèixer-se les nominacions, el seu nom ja apareixia com un dels favorits a la premsa especialitzada, alguna cosa que ell no té "tan clar" perquè, segons destaca, "qualsevol dels nominats és un merescut guanyador".

En aquest sentit, assegura que fuig de qualsevol aposta o predicció, cosa que veu com una "espiral" de la qual prefereix mantenir-se allunyat, motiu pel qual no sent massa "nerviosisme", i a això s'uneix el fet d'estar gairebé tot el temps "ocupat" en la promoció del film.

Giménez, que va arribar fa gairebé dues setmanes als Estats Units i des de llavors ha presentat el seu curtmetratge en ciutats com Washington, Austin i Houston, a més de Los Angeles, ha assenyalat que haver guanyat la Palma d'Or al Millor curtmetratge "no afecta massa" perquè l'Acadèmia de Hollywood té "les seves pròpies regles" i "una filosofia especial".

A més, el director, veterà al cinema, ha explicat que als Estats Units, la vida del curtmetratge és també "diferent" a Europa, perquè es considera "la porta d'entrada a la indústria", mentre que al vell continent el concepte és "més difuminat" i cada vegada es veu com un "format únic" que va més enllà de la "targeta de visita".

De fet, entre els curtmetratges seleccionats, ha vist que la majoria tenen una "estructura de llargmetratge" i que s'allunyen de les cintes que es troben en els festivals europeus, en els quals són habituals apostes "més autorals, artístiques o arriscades". Tal com explica, tots "tenen aquest aire de minillarg" i l'únic que s'allunya d'aquest "clixé" és el seu.

Giménez, que assumeix que els seus següents projectes es veuran afectats per tot el que està passant en el context dels Oscar, ja està preparant un llargmetratge i espera escriure en el futur un altre curtmetratge.

SENSE AJUDES ESTATALS

Preguntat pel cost, ha assenyalat que 'Timecode' és "un curt auster de baix pressupost" i ha admès que no li agrada parlar de "xifres" perquè està convençut que no reflecteix el que s'ha aportat. "En general els curtmetratges es fan gràcies que la gent treballa hi voluntàriament i no cobra el seu caixet", postil·la.

La Conselleria de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha pagat la meitat de la gira promocional de l'equip del curt 'Timecode' pels Estats Units, amb motiu d'aquesta nominació als Oscar, una contribució que ascendeix a prop de 25.000 euros.

Segons ha assenyalat Giménez, la resta de curtmetratges nominats, procedents de Suïssa, Hongria, Noruega i França, han comptat amb suport estatal. En el cas d'Espanya, l'Institut de la Cinematografia i les Arts Audiovisuals (ICAA) els va donar suport en la producció però no en la campanya de foment als Oscar.

Això es deu, en paraules del director de 'Timecode', al fet que l'ajuda automàtica prevista per a la promoció en festivals internacionals es va tancar l'any passat per l'ajust de dèficit i no s'ha tornat a obrir.

Quant a l'aportació rebuda pel Govern català, ha recalcat que s'ha aplicat "tal com ha arribat". "La productora no ha tret benefici d'aquest suport, va directament a finançar estrictament la campanya dels Oscar", ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés