Creix un 44% el nombre d'expositors i es dobla el de les activitats
BARCELONA, 24 Abr. (EUROPA PRESS) -
El II Handmade Festival Barcelona (HMF BCN) ha obert a les 10 hores d'aquest divendres les portes al públic al recinte Montjuïc de Fira Barcelona amb la mirada fixada a potenciar l'"experiència DIY" a totes les seves facetes, ha explicat el seu codirector Josep Antoni Llopart en declaracions a Europa Press.
El saló, que es farà fins diumenge, s'ha convertit en el segon d'Europa --després del de París-- amb de 235 expositors, un 44% més que l'any passat, i més de 250 activitats --el doble que l'any passat--, ha subratllat Llopart.
Per a l'edició d'aquest any, que la cultura japonesa s'ha convertit en la gran protagonista, els organitzadors han potenciat molt l'àrea de parades de menjar artesanal a la plaça Univers, on s'ha instal·lat un 'food market' i els tallers de manualitats i activitats.
Tot amb la finalitat d'oferir "una experiència 'handmade' de 360 graus", en què el visitant no només pugui adquirir i admirar articles artesans, sinó que pugui fer-los amb les seves pròpies mans en el marc d'una tendència que ha modernitzat la costura de tota la vida i es troba en auge a Espanya els últims anys.
Organitzat per Fira de Barcelona i l'agència creativa Evident Events, el festival s'estructura en quatre àrees temàtiques, que es distingeixen per colors i que es divideixen en temes de costura, paper, cuina i bricolatge-decoració-jardineria.
Llopart, que confia a tornar a sumar 20.000 participants com la passada edició, ha destacat que aquest any s'han reforçat dues tendències: la del reciclatge lúdic per donar una nova vida a objectes vells en desús i la 'customització' per personalitzar objectes i crear coses a mida.
En la cita, també destaca una exposició de mobles fets amb peces reciclades de Vespa i 600, així com també es poden trobar bicicletes de bambú fetes a Barcelona, composicions de mosaic per decorar inspirades en el joc Tetris i espais de marques consolidades com Fujifilm, Bauhaus, Lidl i Alfa.
Una de les estrelles de l'esdeveniment és la dissenyadora mexicana Laura Cepeda, que ha arribat gràcies a la "pressió dels seus fans", com ha relatat la filla de l'experta en tasques, que té 90.000 seguidors en You Tube.
L'estand de Cepeda sumava a primera hora del matí moltes teixidores que aprenien els secrets de la llana amb un taller sense agulles que sol es necessiten els dits per fer jerseis, bufandes i vestits en hora i mitja, ha explicat la filla de Cepeda, també anomenada Laura Cepeda.
ÀREA DE CASAMENTS I ZONA INFANTIL
En el certamen, també hi ha una àrea de casaments, una zona infantil amb joguines i kits de manualitats, així com una gran zona destinada als 'ateliers' de marques, bloguers i experts de diferents procedències.
La cultura japonesa, a més de tenir presència en totes les àrees del certamen, té un espai propi anomenat 'Aires del Japó', que tindrà una zona d'exposició --amb quimonos, 'kokeshis' (nines) i 'origamis' (figures de paper)--, de degustació i de tallers.
ESTAMPACIÓ JAPONESA
Entre les activitats previstes, destaca la classe magistral i demostracions d'estampació 'bingata' a càrrec de l'artista Yoko Kataoka.
Una altra de les novetats és que les àrees estan apadrinades per professionals que combreguen amb la filosofia 'do it yourself': la cantant i dissenyadora Beth Rodergas és la padrina de l'àrea infantil; la restauradora Ada Parellada, de la cuina; la teixidora Inge Serrano (Lady Crochet), del fil; l'especialista en 'scrapbooking' Elena Roche, del paper, i la bloguera Anna Diez (Facilysencillo.es), de casaments.