Publicat 21/05/2016 16:51

El Govern veu "molt ambiciós" el programa Escola Nova 21 per a un sistema educatiu avançat

Meritxell Ruiz
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, ha considerat aquest dissabte "molt ambiciós" el programa Escola Nova 21, una aliança d'escoles i entitats com el Centre Unesco de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i l'Obra Social La Caixa, que vol establir les bases d'un sistema educatiu avançat i generar un marc que determini què cal per a aquesta transformació.

A la presentació pública del programa aquest dissabte al CosmoCaixa de Barcelona, ha assegurat que l'administració ha de "crear el marc d'actuació i acompanyar activament, juntament amb la societat, les escoles en el seu procés de transformació", ha informat la Conselleria d'Ensenyament en un comunicat.

Escola Nova 21 inclou 26 centres d'Infantil, Primària i Secundària que ja realitzen pràctiques educatives avançades, i s'ha obert una convocatòria que seleccionarà 200 més, dels quals 30 rebran un 'mentoring' durant tres anys fins al curs 2018-2019.

Per escola avançada s'entén aquella que té un propòsit de generar competències per a la vida, un sistema per mesurar l'abast de les mateixes, pràctiques d'aprenentatge fonamentades en el coneixement existent, i una organització dirigida a l'aprenentatge de tots els nens, que actualitza l'acció educativa i interactua amb l'entorn.

"És un projecte molt ambiciós que vol aglutinar 200 escoles per fer el canvi cap a aquest ecosistema educatiu avançat, que comporta una actualització disruptiva i una transformació sistèmica del marc educatiu", ha sostingut Ruiz.

La consellera ha remarcat que la innovació educativa al segle XXI constitueix una acció sistèmica de caràcter global que "compromet el conjunt del sistema i la totalitat de la comunitat educativa".

MODELS PEDAGÒGICS

Ha ressaltat que tota innovació ha d'anar associada "als corresponents processos d'avaluació externa i interna que permetin determinar la seva aportació a la millora del sistema i la puguin proveir de la necessària informació valorativa per orientar-la adequadament".

La titular d'Ensenyament ha subratllat que sempre hi ha hagut una tradició d'innovació a l'escola catalana i que vol continuar per aquest camí: "La societat canvia, i els models pedagògics s'han d'adaptar".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés