També reforçarà el telèfon d'atenció a la infància Infància Respon
BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria de Treball, Assumptes Socials i Famílies i la d'Ensenyament de la Generalitat reforçaran en el termini d'un mes el circuit d'atenció, derivació i intervenció pels casos d'assetjament escolar comunicats en el telèfon 116 111 Infància Respon, perquè garanteixi la derivació especialitzada i la coordinació interinstitucional amb una resposta immediata i experta en tot moment.
En roda de premsa després del Consell Executiu, la consellera de Presidència i portaveu del Govern, Neus Munté, ha assegurat que es reforçarà el telèfon per garantir un suport àgil i eficaç a l'atenció de les demandes relacionades amb l'assetjament als centres educatius, el ciberassetjament i altres maltractaments o abusos sexuals a nens i adolescents.
Munté ha assegurat que és conseqüència del protocol signat per tots dos departaments sobre la prevenció, detecció, notificació, derivació i coordinació de les situacions de maltractament infantil i adolescent en l'àmbit educatiu.
El reforç de les prestacions del telèfon d'atenció a la infància anirà acompanyat d'actuacions de difusió i informació, principalment entre els joves, per garantir l'accés de tots els menors que pateixen situacions de maltractaments, així com de les persones que són coneixedores.
El telèfon Infància Respon és de caràcter europeu i present en tots els estats, com també en múltiples comunitats autònomes, i ofereix informació, assessorament i orientació i atenció en relació amb qualsevol demanda que afecti la infància i l'adolescència.
Els professionals que treballen, en coordinació amb els diferents serveis, departaments i administracions implicades, promouen i proposen l'activació dels recursos i l'atenció necessària per garantir una protecció efectiva dels menors.