BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -
La Generalitat ha acordat aquest dimarts autoritzar a la Conselleria d'Ensenyament la contractació del servei d'interpretació en llengua de signes catalana a l'alumnat sord escolaritzat en l'etapa postobligatòria en modalitat bilingüe per un import de 749.620 euros, la qual cosa permetrà un increment de les hores setmanals d'intèrprets de les 840 actuals a 1.000 el proper curs.
Els Centres de recursos per a deficients auditius (Creda) són els responsables d'assignar aquest suport d'intèrpret a l'alumnat amb sordesa, adaptat a les necessitats educatives de l'educació postobligatòria i a les competències de l'alumnat en aquestes edats, i també de realitzar el seguiment.
La Generalitat ha explicat que els criteris pels quals s'assignen els intèrprets són pedagògics i el percentatge d'hores està condicionat a la realitat de cada alumne i a les característiques dels estudis, i que treballa per millorar els procediments i criteris d'assignació d'intèrprets en tots els territoris.
Existeixen deu Creda a Catalunya, que ofereixen l'etapa infantil fins a la postobligatòria en diferent intensitat, i compten amb 350 professionals, que són mestres logopedes, mestres especialitzats en audició i llenguatge i psicopedagogs especialitzats en audició, llenguatge i comunicació, i també compten amb el suport d'audioprotetistes especialitzats en audiopròtesis infantil i juvenil.
Les famílies poden escollir entre la modalitat educativa bilingüe --en la qual coexisteix la llengua catalana de signes, com a matèria d'estudi i llengua vehicular, i les oficials-- i l'oral --que treballa en l'aprenentatge i desenvolupament exclusiu de la llengua parlada i escrita--.
En aquest curs, dels 1.939 alumnes amb aquesta discapacitat, 1.761 fan modalitat oral i 178 bilingüe, i un total de 70 centres catalans disposen d'aquest recurs per a l'atenció educativa.