Publicat 02/05/2016 11:49

El Govern crea un decret d'escola inclusiva en què l'última decisió serà dels pares

BARCELONA, 2 maig (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat impulsa un decret d'escola inclusiva que preveu que tots els alumnes, siguin quines siguin les seves capacitats i discapacitats, s'escolaritzaran en primera instància en escoles ordinàries i només si els pares ho sol·liciten seran inscrits en centres d'educació especial, han informat fonts del departament a Europa Press.

Així ho recull l'últim esborrany del decret d'escola inclusiva presentat aquesta setmana per la Conselleria d'Ensenyament a un comitè d'experts i d'entitats del sector que, d'entrada, han celebrat el gir del departament, ha publicat aquest dilluns 'El Periódico'.

A diferència de l'esborrany anterior la "decisió final" sobre la possibilitat de portar el menor a una escola ordinària recaurà en els pares, i l'informe psicopedagògic elaborat per l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP) serà prescriptiu però no vinculant.

El dictamen de l'EAP recollirà les orientacions, l'elaboració d'un pla individual de cada alumne i indicarà aquells recursos existents en el sistema, una informació que fins ara era interna dels centres.

El document general, que es troba en última fase de redacció, està pendent d'incorporar les aportacions d'experts i entitats i, posteriorment, es portarà al Consell Escolar i al Gabinet Jurídic del Govern per a la seva eventual aprovació per part del Consell Executiu.

Fonts del departament de Meritxell Ruiz han destacat que serà "difícil implementar el decret al setembre", perquè aquest preveu una dotació pressupostària important per començar a funcionar plenament.

D'aquesta forma, l'escola ordinària es preveu que sigui més inclusiva, i que els centres educatius especials serveixin per fer orientació, aportar recursos i atendre els alumnes amb discapacitats més greus i severes, han explicat les mateixes fonts.

FP

L'esborrany del decret, que ja va ser esbossat el desembre passat per la llavors consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, preveu també que els alumnes amb necessitats educatives específiques puguin estudiar Formació Professional (FP), com també preveu la Llei de la FP que parla de la creació de intenerarios adequats a necessitats específiques.

El 'Decret de l'atenció educativa de l'alumnat en el marc d'un sistema inclusiu' substituirà el del 1997, i regularà d'una manera més global l'atenció a tots els alumnes per tenir èxit escolar i que garantirà que tot el sistema ofereixi recursos a nens amb dificultats d'aprenentatge.

Ha explicat que des que es detecti un trastorn d'aprenentatge, el sistema ha de preveure què suport li dóna en un centre ordinari, i si aquest és important o sensorial, preveu en quin grau pot estar en l'ordinària i quines mesures i suports necessita el centre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés