Actualitzat 28/11/2016 13:39

El Govern català difon els beneficis de la reforma horària per sensibilitzar la ciutadania

Neus Munté e Ignasi Genovès
EUROPA PRESS

El Ceo elabora una enquesta monogràfica sobre hàbits horaris i expectatives dels catalans

BARCELONA, 28 nov. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha llançat aquest dilluns una campanya sobre la reforma horària per difondre els seus beneficis, sensibilitzar la ciutadania i "fomentar un canvi d'hàbits", sota el lema 'Trobarem temps dins del temps', que serà present en mitjans de comunicació i exteriors fins al 18 de desembre, ha explicat en roda de premsa la consellera de la Presidència, Neus Munté.

Preveuen que la llei de la reforma horària s'aprovi al Parlament en els pròxims mesos, amb l'objectiu d'implementar-se el setembre del 2018 --com va avançar Europa Press--, després d'arribar a un "acord d'acords" entre tots els actors socials, econòmics i institucionals, ha relatat la consellera.

El Govern català reafirma així el seu compromís amb una reforma que vol promoure que s'avancin al voltant de dues hores els horaris de menjar i son, per adoptar ritmes més saludables i adequats, "més humans", en tots els àmbits de la vida quotidiana, i que ha assegurat que permetrà més llibertat de gestió del temps, així com un augment de l'accés a la cultura i paritat entre gèneres.

"LA VIDA QUE T'ESPERA"

El director general de Difusió de la Generalitat, Ignasi Genovès, ha detallat que es tracta d'una campanya conceptual, elaborada amb il·lustracions i amb format multimèdia, que impulsa el Govern català per primera vegada sobre aquest àmbit per iniciar "un ambient favorable" i crear consciència en l'opinió pública sobre la necessitat d'aquest canvi, però no informarà encara de com es farà aquesta reforma.

"La jornada té 24 hores que no poden canviar-se, però hem de buscar la forma de trobar temps per a nosaltres", ha observat Genovès, que ha explicat que la campanya proclamarà també el lema 'Descobreix la vida que t'espera'.

La Generalitat buscarà un ampli consens, que ha de tenir en compte sectors molt diferents: "Guanyem tots", en salut, productivitat, satisfacció, bon clima a l'empresa, accés a la cultura i l'oci i en igualtat entre les persones, especialment entre homes i dones, ha defensat Munté, que ha afegit que han realitzat contactes amb el sector empresarial.

TAULES I ENQUESTA

A més d'aquesta campanya, el Govern català es compromet amb l'aplicació d'aquesta reforma amb altres tasques, com són les taules quadrangulars que ha iniciat per reunir agents socials, econòmics i experts per treballar en sis àmbits clau.

El Centre d'Estudis d'Opinió (Ceo) fa una enquesta monogràfica a mil persones grans de 18 anys per conèixer els hàbits horaris i les expectatives dels catalans, els resultats de la qual es coneixeran el 2017, ha explicat Munté.

L'impulsor de la reforma i diputat al Parlament, Fabian Mohedano, ha afegit que s'ha signat un acord entre patronals i sindicats amb deu punts que determinen i condicionen com es farà la negociació col·lectiva i orienta sobre com renovar els convenis, signada el setembre pels sindicats CCOO i la UGT i les patronals Fepime, Pimec i Foment del Treball.

En declaracions als mitjans, ha assegurat que aquests punts suposen "una base sòlida" per condicionar el teixit productiu, i ha apostat per recuperar l'hora de son que s'ha perdut en els últims 30 anys i que la pressió social porti aquest canvi d'hàbit en tots els àmbits.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés