Publicat 07/07/2015 16:39

El Govern català es compromet a posar radars només en els trams perillosos

El conseller de Interior Jordi Jané
EUROPA PRESS

Jordi Jardí, nou director d'Administració de Seguretat

BARCELONA, 7 jul. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Interior de la Generalitat, Jordi Jané, ha assegurat que per al Servei Català de Trànsit (SCT) serà una "prioritat" col·locar radars només en els trams perillosos en els quals s'hagin produït accidents mortals i impulsar els radars per tram.

En roda de premsa després del Consell Executiu, Jané ha informat que la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària recomana estendre els radars per tram --que calculen la velocitat mitjana del vehicle-- i que com a conseller atendrà aquesta petició però els ubicarà en trams d'accidents.

"No sóc partidari de col·locar els radars on pots caçar fàcilment el conductor però no és el lloc més perillós. Els radars per tram cal posar-los en llocs on hi ha perill d'accidents", ha reflexionat.

Ha considerat molt important avisar al conductor de la presència del radar, en la línia de la posició de la Direcció General de Trànsit (DGT), perquè "no es tracta de agafar-lo desprevingut, sinó d'evitar una actitud imprudent".

Ha apostat per "seleccionar on van perquè el conductor ho entengui" i evitar que tingui la sensació que l'objectiu és cobrar multes, però ha puntualitzat que no creu que els radars que s'han posat fins ara no estiguin justificats.

"El millor radar és el que no es dispara mai, perquè el conductor redueix velocitat i evita accidents", ha opinat el conseller, que ha indicat que malgrat que prioritzaran els radars per tram, no vol dir que no puguin col·locar radars convencionals.

Jané ha informat que el Govern català ha aprovat aquest dimarts el Programa d'activitats per a la seguretat viària 2015, que segueix les línies estratègiques del Pla de seguretat viària per reduir un 30% les víctimes mortals respecte al 2010.

El programa consta de 90 accions estructurades en 407 activitats, amb un pressupost de 158 milions d'euros, amb objectius estratègics com protegir els usuaris i controlar les conductes de risc, involucrar i coordinar les entitats públiques i privades, facilitar l'aprenentatge de la seguretat viària segura en tot el cicle vital i potenciar el R+D+I en seguretat viària, entre d'altres.

Jané ha admès que les dades de sinistralitat vial d'aquest 2015 no són les que voldrien, després que s'hagi registrat un augment en els últims mesos: "Les xifres d'aquest any fan que hàgim d'augmentar les campanyes de conscienciació i de control".

Ha apuntat que hi ha un risc més alt d'accidents amb l'augment de la mobilitat per la recuperació econòmica, ja que només el gener va augmentar un 18%, "fet que es tradueix en un milió de vehicles més".

A més, ha apuntat que el 2013 la distracció era un factor concurrent en un 16% dels accidents amb víctimes, i que el 2014 la xifra passa al 21% i aquest any va en augment per l'ús del mòbil.

"Hem d'intentar que tothom que condueix tingui consciència que interactuar amb el mòbil és un factor de risc i de morts", i ha indicat que com a govern són sensibles i impulsaran campanyes per conscienciar.

NOU DIRECTOR DE SEGURETAT

El Govern autonòmic ha aprovat aquest dimarts nomenar Jordi Jardí nou director general d'Administració de Seguretat de la Conselleria d'Interior en substitució de Maite Casado.

Jardí ha estat alcalde de Tivissa (Tarragona) des del 2003, va ingressar en els Mossos d'Esquadra el 1993 i el 1999 va ser subcap de la comissaria de Tràfic de Móra d'Ebre (Tarragona), i ha tingut nombrosos càrrecs en organismes locals de Tarragona com la Mancomunitat d'Iniciatives pel Desenvolupamente Integral de Territori, l'Associació de municipis espanyols en àrees amb centrals nuclears (AMAC) i el Consorci d'Iniciatives Socioeconòmiques a les comarques de Ribera d'Ebre i Terra Alta, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés