Publicat 13/06/2016 12:47

La geometria "enquista" l'insuficient nivell de Matemàtiques en Quart d'ESO a Catalunya

Els alumnes superen els 70 punts en Anglès per primera vegada

BARCELONA, 13 juny (EUROPA PRESS) -

La geometria segueix "enquistada" com a causa principal el baix nivell de Matemàtiques dels estudiants de Quart d'ESO dels centres educatius catalans, en obtenir una mitjana de 68,1 punts, per sota dels 70 que es consideren necessaris per a la competència bàsica en aquesta matèria, alerta la Conselleria d'Ensenyament.

Ho ha explicat aquest dilluns el president del Consell d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo, al costat del secretari de Polítiques Educatives, Antoni Llobet, en la roda de premsa sobre les proves del 16 i 17 de febrer a 68.614 alumnes de quart d'ESO de 1.060 centres educatius.

Mateo admet que la geometria segueix sent el "cavall de batalla", per la qual cosa la Conselleria oferta des del curs passat un curs a distància d'aquesta competència per a professors, i que han cursat 400 docents.

L'objectiu és que un professor de cada centre acabi fent aquesta formació: "Volem modificar el coneixement i la didàctica, i despertar l'interès del professorat; a veure si podem canviar la tendència", segons Joan Mateo.

En Matemàtiques, un 15% d'alumnes tenen nivell baix; un 25,2%, mitjà-baix; un 32%, mitjà-alt, i un 27,8%, nivell alt: són xifres que han millorat respecte al 2015 a la banda baixa però han empitjorat en l'alta.

LES ALTRES MATÈRIES

Els alumnes han millorat en les altres competències respecte a l'any anterior en aconseguir 76,9 punts de mitjana en Català --76,3 en 2015--; 76,5 en Castellà --75,2--; 71 en Anglès --69,3--, i un 67,2 en la competència Cientificotecnològica, que s'ha fet per primera vegada.

"Les puntuacions són a l'alça amb fluctuacions d'un o dos punts. Estem contents, però s'ha de veure si es consolida en el temps", ha explicat Mateo.

L'Anglès ha superat els 70 punts de mitjana per primera vegada des que es fan les proves, tot i que la franja d'estudiants amb nivell baix segueix superant el 15% admès d'alumnat (amb un 17,6%), seguit per un 16,1% amb nivell mitjà-baix, un 28,5% amb mitjà-alt i un 37,8% amb nivell alt.

Per a Mateo, "està molt distribuït, el que significa que hi ha alumnes que en saben molt i altres que no", i ha afegit que l'objectiu de la Conselleria és reduir el grup amb menys nivell al 15%.

Respecte als alumnes repetidors, les proves demostren que "la repetició per solucionar problemes dels alumnes no acaba de funcionar", segons ell, per la qual cosa defensa canviar la metodologia com grups reduïts per a aquests alumnes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés