Publicat 09/05/2016 20:37

La Fundació Carulla reconeix la qualitat lingüística i educativa de 12 escoles catalanes

Entrega de los XXVIII Premis Baldiri Reixac con el presidente Carles Puigdemont
EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 maig (EUROPA PRESS) -

La Fundació Carulla ha reconegut la qualitat global en llengua i continguts dels projectes educatius de 12 centres catalans, així com tres iniciatives de professors, amb els XXXVIII Premis Baldiri Reixac, que s'han entregat aquest dilluns al Palau de la Generalitat, amb presència del president català, Carles Puigdemont, i la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz.

El president de la Fundació Carulla, Carles Duarte, ha reivindicat que "el model de l'escola catalana ha de decidir-se des de Catalunya", mentre que el filòleg Joan Santanach, comissari de l'Any Llull, ha destacat el concepte actual de Llull que el coneixement fa lliures les persones.

La Fundació Carulla atorga aquests guardons dotats amb 100.100 euros, i que han dotat amb 3.300 euros cadascun dels 12 premis en la categoria d'escoles, després que aquest diumenge premiés 65 tasques d'alumnes.

El jurat ha valorat la qualitat global i la catalanitat, en llengua i continguts, i la seva aplicació en un projecte educatiu, ha explicat el membre del jurat Josep González Agápito, que ha destacat que es tracta de centres amb un gran impuls de les Ampes i una gran vinculació en l'entorn, on fan una tasca d'integració, alguns amb més del 50% dels alumnes de pares estrangers.

Han estat guardonats els centres de la capital tarragonina Escola Pau Delclòs i Institut Campclar; a Lleida, el projecte educatiu de l'Escola Els Planells d'Artesa de Segre, i a la capital de Girona, l'Escola Annexa Joan Puigbert.

A Barcelona s'ha atorgat aquest premi a l'Escola d'Educació Especial Xaloc de Sabadell, l'Escola Estel de Molins de Rei, l'Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu i l'Escola L'Era de Dalt de Tona, així com l'Escola Antaviana i la Vedruna-Immaculada, a la capital catalana.

Els premis s'atorguen a centres de tot el territori de parla catalana, per la qual cosa també han guardonat el la feina del Ceip Santa Anna, a Oliva (València), i del Ceip Vialfàs de Sa Pobla (Mallorca).

En la categoria de professors, dos guardons reconeixen amb 4.000 euros els projectes i experiències que milloren la qualitat educativa, i que en aquesta edició han recaigut en l'estudi de cas 'Infoxicació a la Xarxa', de la professora Marta Marach de l'Institut Bosc de la Coma d'Olot (Girona), i en la proposta didàctica 'Dibuixa'm Reus! Un joc de mirades', de Maria Adzerias i Albert Morelló, de Còdol Educació de Reus (Tarragona).

També han reconegut la capacitat de "despertar la curiositat dels alumnes" de l'experiència docent 'illARgonauta', dels professors Francesc Nadal i Jenny Triviño de l'institut Illa de Rodes, a Roses (Girona), un guardó convocat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i que està dotat també amb 4.000 euros.

El rector de la UOC, Josep Planell, ha destacat la creació del projecte Escola Nova 21, que vol generar una onada de canvi que ajudi a transformar el sistema educatiu català, i posi en pràctica el coneixement existent sobre com aprenen els humans, enfocat cap a una escola que es basi en el desenvolupament de competències útils, i no tant a transmetre el coneixement.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés