Publicat 17/06/2016 20:40

El Sónar es rendeix als peus del Niño de Elche en un imponent xou sobre immigració

La segona jornada, amb major afluència, es debat entre la pluja i el sol

BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -

El XXIII Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art Sónar, que se celebra al recinte Fira de Montjuïc de Barcelona, ha transcorregut la tarda d'aquest divendres en una segona sessió en la qual ha triomfat rotundament la proposta sobre immigració i fronteres del Niño de Elche i Los Voluble.

L'artista, en una aliança amb els productors i artistes visuals Los Voluble ha estrenat amb una gran ovació 'En el nom de', segona col·laboració del tàndem després de l'èxit de 'Raverdial' al Sónar 2015, al voltant de l'actual política de fronteres d'Europa i el Mediterrània com centre d'intercanvi cultural.

Amb un missatge de tancament i obertura clamant a favor del tancament dels Centres d'Internament d'Estrangers (CIEs), la proposta ha impressionat a un aforament amb imatges de filats, brutalitats policials i enormes èxodes de refugiats en un espectacle que ha connectat amb el públic fins a acabar aixecant-lo de les seves butaques al pudorós auditori convertit en pista de ball, especialment quan la proposta ha derivat en una reivindicació del col·lectiu LGTB.

En general, aquesta segona jornada s'ha debatut entre la pluja i el sol, vencent aquest últim a partir de les 17 hores i animat per una considerable massa, més nombrosa que en la primera jornada.

En una tarda inicialment una mica més fresca per les pluges que han remullat la ciutat i sota uns núvols amenaçadors, l'espanyol El Guincho ha exhibit el seu projecte 'HiperAsia' que, acompanyat de suggerents audiovisuals, ha suposat l'estrena del segon àlbum de l'espanyol, una arrencada que ha acabat abruptament amb la fuga sobtada de gairebé tot el públic per pluja sobrevinguda.

A cobert, la japonesa Sapphire Slows, que ha tingut problemes tècnics per començar, ha pogut ensenyar part del seu projecte en solitari a base de sonoritats plenes d'elements de la naturalesa, amb ocells i rierols, desenvolupat totalment en la seva habitació en Tòquio, mentre que el productor etíop Mikael Seifu ha posat al límit els seus sintetitzadors per ensenyar el seu oníric projecte 'Zelalem'.

Des de Colòmbia, la proposta Las Hermanas de Diego Cuéllar, ha fet sortir el sol per regalar als seus fans els sons nostàlgics i romàntics de la música llatinoamericana d'abans, que ha donat un cert toc chillout a la tarda reforçat per un audiovisual d'estètica retro.

RAP SENSE TREVA

Aquest ha donat pas, amb un lleuger degoteig plujós, al ghanès Lliga Kak amb el seu reeditat àlbum anyenc 'Obaa Avenc' i una entrada triomfal amb la qual ha invitat a ballar a un públic adormit oferint a canvi un rap sense treva ni respiració que ha resultat del tot divertit.

El nombrós públic britànic del festival, així com la resta de participants, no s'han volgut perdre la proposta del seu compatriota Kode 9 amb l'artista Lawrence Lek, 'The Notel', recreant un fantasmagòric hotel escodrinyat per un dron amb un inquietant audiovisual i una potent sonoritat a base de baixos i greus ressonants i un amenaçador piano.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés