Actualitzat 16/02/2016 12:33

Facua manifesta la seva preocupació pel futur dels clients de Vitaldent, després de la detenció del propietari

Central de Vitaldent en Las Rozas, Madrid
EUROPA PRESS

MADRID, 16 Febr. (EUROPA PRESS) -

   L'associació Facua-Consumidors en Acció ha manifestat la seva preocupació pel futur de les franquícies Vitaldent i per si garantiran l'atenció als pacients després de la detenció aquest dimarts del propietari de l'empresa matriu, Ernesto Colman, i de 10 persones més, en una operació per un presumpte delicte fiscal.

   L'organització ha estat denunciant la situació de desprotecció i desemparament en la qual Vitaldent deixa els clients, "en negar-se a atorgar cap tipus de solució o alternativa davant de l'incompliment d'una de les seves franquícies", assenyalen.

   Tal com expliquen en un comunicat, el mes de setembre passat va denunciar Vitaldent per eludir la responsabilitat amb els pacients que pateixen problemes a les seves franquícies. Les denúncies han estat remeses a l'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) del Ministeri de Sanitat i a la Direcció General de Consum de la Comunitat de Madrid, on l'empresa té la seu social, i a la Direcció General de Consum de la Junta d'Andalusia, en haver-se produït a Cadis les irregularitats que van originar les actuacions de Facua.

   "Cap de les tres administracions ha comunicat a l'associació si han adoptat mesures contra l'empresa. La falta d'informació i la lentitud en la tramitació de les denúncies, així com la falta de contundència davant dels fraus són una pràctica habitual per part de les autoritats de protecció al consumidor a Espanya", denuncia.

   Després d'intentar gestionar les reclamacions d'un usuari afectat per un mal servei en una franquícia de Vitaldent de Chiclana (Cadis), segons explica Facua, es va posar en contacte amb l'empresa matriu, el Laboratorio Lucas Nicolás, perquè assumís la responsabilitat de la situació, a la qual cosa l'empresa es va negar. Vitaldent va indicar que no tenien "legitimació passiva" en relació amb la responsabilitat d'una execució incorrecta d'un tractament odontològic en un dels seus centres franquiciats.

   Tot i això, adverteixen, "Vitaldent no informa en cap cas els usuaris a través ni de la franquícia ni del web o anuncis en diferents mitjans a nivell nacional (internet, premsa, televisió, etc.) que la franquícia i la mercantil són empreses dissociades".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés